Lutz Meschke, financiële topman van de sportwagenfabrikant, wijst op de efficiënte organisatie en op het grote kostenbewustzijn dat binnen Porsche AG zou heersen. Hij wees op de groeiende last die ontstaat door het ambitieuze investeringsprogramma dat hoort bij het plan Strategy 2018. "Het resultaat van afschrijvingen en stijgende arbeidskosten veroorzaakt een steeds groeiende belasting. Daar moeten de zeer hoge r&d-kosten nog bij geteld worden die met name nodig zijn om de CO2-emissies te verlagen." Maar ondanks dit alles verwacht Meschke dat Porsche over 2014 tenminste hetzelfde resultaat zal behalen als vorig jaar.
In februari heeft Porsche een fabriek geopend in Leipzig met een eigen spuithal en carrosserieassemblagelijn voor de productie van de Macan. Porsche heeft daar vijfhonderd miljoen euro geïnvesteerd. In Weissach is twee weken geleden een nieuwe designstudio geopend met een geavanceerde windtunnel. Eerder dit jaar zijn de werkzaamheden begonnen in Zuffenhausen voor de eerste fase van de bouw van een nieuw trainingscentrum, een motorenfabriek en kantoren. De totale investeringen in de hoofdfabriek van Porsche zullen in de komende jaren ongeveer 700 miljoen euro bedragen. Topman Matthias Müller spreekt steeds van ‘waarde creërende groei’, iets waarmee zijn Porsche zeer goed bezig zou zijn. "Wij investeren in toekomstige technologieën zoals plug-in hybride aandrijvingen en in veelbelovende marktsegmenten.  De Macan is geïntroduceerd in het snelgroeiende segment van de suv’s. "

Porsche biedt werk aan ruim 21 duizend employees. Dat zijn er drieduizend meer dan een jaar geleden.