Hyundai wil meer auto’s bouwen in China

Hyundai is van plan een assemblagefabriek, van Beijing Automotive Group, een Chinese partner, om te bouwen. Daarmee zou de weg worden vrijgemaakt voor een fabriek in zuidwest China.

De Koreanen hebben nu alleen in het oosten van het land drie fabrieken. Met een productiefaciliteit in de zuidwestelijke regio hopen zij daar meer vraag te creëren. Om daarvoor toestemming te krijgen van de Chinese overheid zou Hyundai een fabriek van zijn Chinese partner Beijing Automotive Group willen renoveren. Beide fabrieken zouden dan in 2016 operationeel moeten zijn. De fabriek in Chongqing moet een capaciteit krijgen voor de bouw van twee miljoen auto’s per jaar.

Al in het voorjaar kwam persbureau Reuters met het bericht dat Hyundai de bouw van een vierde fabriek heeft gepland en daarvoor bijna een miljard dollar zal investeren.

Daarmee hoopt Hyundai/Kia niet alleen te kunnen inspelen op de toenemende vraag, maar ook zijn tien procent marktaandeel in de sterk groeiende Chinese markt te kunnen behouden. Het bericht is nog niet bevestigd, maar verwacht wordt dat binnenkort de overeenkomst tussen de twee partners zal worden getekend.

De investering in een vierde fabriek zou de eerste zijn sinds 2012, toen Hyundai een assemblagefabriek opende in Brazilië. Hyundai zou ook overwegen een nieuwe fabriek in de VS te bouwen, maar is afwachtend vanwege de enorme concurrentie op de Amerikaanse markt.

In 2012 zei Hyundai Motor’s baas Chung Mong-Koo voorlopig te stoppen met expansie om niet te maken te krijgen met kwaliteitsproblemen. Hyundai en Kia hebben in de VS fabrieken in respectievelijk Alabama en Georgia, maar de capaciteit wordt daar al voor 125 procent gebruikt door het inzetten van twee shifts per dag. Een nachtshift is er verboden. (HHemmes)

Hyundai wil meer auto’s bouwen in China - Automobielmanagement.nl

Hyundai wil meer auto’s bouwen in China

Hyundai is van plan een assemblagefabriek, van Beijing Automotive Group, een Chinese partner, om te bouwen. Daarmee zou de weg worden vrijgemaakt voor een fabriek in zuidwest China.

De Koreanen hebben nu alleen in het oosten van het land drie fabrieken. Met een productiefaciliteit in de zuidwestelijke regio hopen zij daar meer vraag te creëren. Om daarvoor toestemming te krijgen van de Chinese overheid zou Hyundai een fabriek van zijn Chinese partner Beijing Automotive Group willen renoveren. Beide fabrieken zouden dan in 2016 operationeel moeten zijn. De fabriek in Chongqing moet een capaciteit krijgen voor de bouw van twee miljoen auto’s per jaar.

Al in het voorjaar kwam persbureau Reuters met het bericht dat Hyundai de bouw van een vierde fabriek heeft gepland en daarvoor bijna een miljard dollar zal investeren.

Daarmee hoopt Hyundai/Kia niet alleen te kunnen inspelen op de toenemende vraag, maar ook zijn tien procent marktaandeel in de sterk groeiende Chinese markt te kunnen behouden. Het bericht is nog niet bevestigd, maar verwacht wordt dat binnenkort de overeenkomst tussen de twee partners zal worden getekend.

De investering in een vierde fabriek zou de eerste zijn sinds 2012, toen Hyundai een assemblagefabriek opende in Brazilië. Hyundai zou ook overwegen een nieuwe fabriek in de VS te bouwen, maar is afwachtend vanwege de enorme concurrentie op de Amerikaanse markt.

In 2012 zei Hyundai Motor’s baas Chung Mong-Koo voorlopig te stoppen met expansie om niet te maken te krijgen met kwaliteitsproblemen. Hyundai en Kia hebben in de VS fabrieken in respectievelijk Alabama en Georgia, maar de capaciteit wordt daar al voor 125 procent gebruikt door het inzetten van twee shifts per dag. Een nachtshift is er verboden. (HHemmes)