Bij VW-groep staat de teller nu boven de 6,5 miljoen

De Volkswagen Groep heeft in de eerste acht maanden van dit jaar 6,52 miljoen nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is 5,6 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In de maand augustus bleef de groei echter beperkt tot 2,7 procent.

Directeur verkoop Christian Klingler is uiteraard tevreden over die prestaties maar tekent daarbij wel aan dat het economisch klimaat in een aantal delen van de wereld gespannen blijft. ‘’De VW-groep en haar merken hebben echter een uitstekende uitgangspositie om die uitdagingen aan te kunnen.”

Europa nam in deze periode 2,55 miljoen auto’s af, dat is bijna zeven procent meer op jaarbasis. In West-Europa excl. Duitsland kwam de groei zelfs uit op ruim acht procent terwijl de Duitse markt het op een toename van 6,5 procent hield. In Rusland kwamen de VW-merken niet verder dan 176.700 nieuwe auto’s ofwel bijna twaalf procent minder dan een jaar eerder. Ook de Verenigde Staten zit in de min met een daling van bijna vijf procent tot 394.800 nieuwe auto’s. De sterkste daling doet zich voor in Zuid-Amerika waar de VW-merken ruim 22 procent minder auto’s konden verkopen, vooral door de toenemende malaise in Brazilië. Aan de andere kant blijft China uiteraard ook voor de Duitse stal een topper met over de genoemde periode een toename met 16,5 procent tot 2,40 miljoen voertuigen. Daarmee komt China dus ook weer dichter in de buurt van de verkoopcijfers in Europa.

Bij VW-groep staat de teller nu boven de 6,5 miljoen - Automobielmanagement.nl

Bij VW-groep staat de teller nu boven de 6,5 miljoen

De Volkswagen Groep heeft in de eerste acht maanden van dit jaar 6,52 miljoen nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is 5,6 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In de maand augustus bleef de groei echter beperkt tot 2,7 procent.

Directeur verkoop Christian Klingler is uiteraard tevreden over die prestaties maar tekent daarbij wel aan dat het economisch klimaat in een aantal delen van de wereld gespannen blijft. ‘’De VW-groep en haar merken hebben echter een uitstekende uitgangspositie om die uitdagingen aan te kunnen.”

Europa nam in deze periode 2,55 miljoen auto’s af, dat is bijna zeven procent meer op jaarbasis. In West-Europa excl. Duitsland kwam de groei zelfs uit op ruim acht procent terwijl de Duitse markt het op een toename van 6,5 procent hield. In Rusland kwamen de VW-merken niet verder dan 176.700 nieuwe auto’s ofwel bijna twaalf procent minder dan een jaar eerder. Ook de Verenigde Staten zit in de min met een daling van bijna vijf procent tot 394.800 nieuwe auto’s. De sterkste daling doet zich voor in Zuid-Amerika waar de VW-merken ruim 22 procent minder auto’s konden verkopen, vooral door de toenemende malaise in Brazilië. Aan de andere kant blijft China uiteraard ook voor de Duitse stal een topper met over de genoemde periode een toename met 16,5 procent tot 2,40 miljoen voertuigen. Daarmee komt China dus ook weer dichter in de buurt van de verkoopcijfers in Europa.