Vorig jaar werden daar 514 duizend Subaru’s verkocht, liefst 21 procent meer dan in 2013, en het zevende achtereenvolgende jaar met een indrukwekkende groei. Het Japanse merk hoopt dit jaar weer vijf procent meer auto’s te verkopen. Daarmee lijkt het voor 2020 gestelde verkoopdoel (550 duizend) al vijf jaar eerder gerealiseerd te worden.

De Verenigde Staten nemen nu niet minder dan 62 procent van de wereldwijde verkopen van Subaru voor hun rekening. Vooral de Legacy sedan en de Outback crossover zijn bij de Amerikaanse koper in trek. Om de aanhoudend sterke vraag bij te houden, zal moederbedrijf Fuji Heavy Industries verder investeren in haar Amerikaanse fabriek in Indiana. Volgend jaar moet de capaciteit zijn opgevoerd tot 328.000 auto’s per jaar terwijl er uiteindelijk 400.000 nieuwe auto’s per jaar van de band moeten rollen. Volgens topman Yasuyuki Yoshinaga van FujiHeavy moet dat met de invoer uit Japan zelf voorhands voldoende zal zijn om de kopers te voorzien.