Dit meldt de  blog saabsunited.com op basis van de berichtgeving van de Zweedse radiozender.  De auto’s zijn nog van het modeljaar 2014, van het moment dat de productie toen werd stilgelegd. In de reportage is gezegd dat NEVS voldoende geld voor salarissen en belastingen en dergelijke zou hebben om de maand februari te overleven.  

NEVS verdient wat geld met de productie van reserve-onderdelen en met research and development voor andere bedrijven.  Het tekort tussen de inkomsten en de uitgaven wordt elke maand opnieuw aangevuld door de huidige eigenaren.  De radiozender zegt dat NEVS waarschijnlijk zal vragen om een verlenging van de reorganisatieperiode die NEVS kreeg om het (failliete) bedrijf om te bouwen naar de nieuwe onderneming. Die periode loopt begin maart af en de vraag is natuurlijk of de rechtbank nóg eens uitstel zal verlenen. In december is de laatste immers nog afgegeven.
Omdat NEVS nog steeds reorganiseert, moet men ergens vandaan geld krijgen. De verkoop van de auto’s die nog niet afgewerkt waren, is één manier. Het is geen herstart van de normale productie die in mei 2014 is stopgezet, het zou gaan om het afbouwen van auto’s die onaf op de productielijn staan.  Het is ook niet een nieuw model, het gaat om de 9-3 Aero uit 2014 met dezelfde specificaties van voor de productiestop. (bron: P4 Väst / saabsunited.com)