Het resultaat na belasting bedroeg 66 miljoen euro, 56 procent meer dan het jaar ervoor. "2014 vormt een belangrijke mijlpaal voor ons streven uit te groeien tot een duurzaam winstgevende onderneming", stelt topman Jürgen Stackmann. "Niet alleen hebben wij ons verkoopresultaat verbeterd – het beste sinds 2007 – ook zijn we er in geslaagd het zwaartepunt te verschuiven richting de Leon, een model met een grotere winstmarge."

De Leon ging afgelopen jaar 154 duizend keer spreekwoordelijk over de toonbank (+ 49,9 procent). Mede dankzij de ST (47 duizend stuks) is de Leon uitgegroeid tot het bestverkochte model van Seat en streefde hij voor het eerst de Ibiza voorbij. De groei van de Leon-familie zorgde in 2014 voor een verbetering van de gemiddelde omzet per auto. Seat verkocht vorig jaar 390.500 auto’s, tien procent meer dan in 2013. De afgelopen vijf jaar is de omzet met 61 procent gestegen. Daarnaast verbeterde het concern zijn Ebitda (resultaat vóór rente, belasting, afschrijving en afbetaling van schulden) met 36 procent tot driehonderd miljoen euro.