Ford mikt op opkomende markten: budget car voor India

Ford wil de aandacht meer verleggen naar opkomende markten. In dat kader begint de Amerikaanse autobouwer met de assemblage van nieuwe auto’s in Nigeria terwijl ook een speciale budget car voor India op het programma staat.

In Nigeria gaat Ford samen met zijn nationale dealer de Ranger pick-up in elkaar zetten in de Ikeja-fabriek in de buurt van Lagos. De onderdelen worden aangevoerd vanuit een Ford-fabriek in Zuid-Afrika, tot nu toe de enige op het continent. "Nigeria is een prioriteitsmarkt voor ons in sub-Sahara-Afrika. Afhankelijk van hoe dit zich verder ontwikkelt, kunnen we deze fabriek ook gebruiken om West-Afrika verder te bedienen,” aldus Jeff Nemeth, ceo bij Ford voor dit deel van de wereld. Volgens Nemeth biedt de automarkt in Afrika’s grootste economie veel potentieel, hoewel er op dit moment nog weinig nieuwe auto ‘s worden verkocht.

In India lanceert Ford deze week de Figo Aspire, een speciaal voor dit land ontwikkeld goedkoop model. Ford volgt daarmee onder meer Renault en ook het Indiase Tata. Op dit moment komt Ford nauwelijks aan de bak op deze, op vier na grootste automarkt ter wereld. Vorig jaar wisten de Amerikanen er net 75 duizend auto’s te verkopen wat een marktaandeel van drie procent betekent. De Figo Aspire, die voor tachtig procent uit Indiase onderdelen bestaat, moet daar verandering in brengen. Ford wil ook de voor dit model ontwikkelde motor exporteren naar Afrika en naar Zuidoost-Azië om zijn positie daar verder te versterken.

 

Ford mikt op opkomende markten: budget car voor India - Automobielmanagement.nl

Ford mikt op opkomende markten: budget car voor India

Ford wil de aandacht meer verleggen naar opkomende markten. In dat kader begint de Amerikaanse autobouwer met de assemblage van nieuwe auto’s in Nigeria terwijl ook een speciale budget car voor India op het programma staat.

In Nigeria gaat Ford samen met zijn nationale dealer de Ranger pick-up in elkaar zetten in de Ikeja-fabriek in de buurt van Lagos. De onderdelen worden aangevoerd vanuit een Ford-fabriek in Zuid-Afrika, tot nu toe de enige op het continent. "Nigeria is een prioriteitsmarkt voor ons in sub-Sahara-Afrika. Afhankelijk van hoe dit zich verder ontwikkelt, kunnen we deze fabriek ook gebruiken om West-Afrika verder te bedienen,” aldus Jeff Nemeth, ceo bij Ford voor dit deel van de wereld. Volgens Nemeth biedt de automarkt in Afrika’s grootste economie veel potentieel, hoewel er op dit moment nog weinig nieuwe auto ‘s worden verkocht.

In India lanceert Ford deze week de Figo Aspire, een speciaal voor dit land ontwikkeld goedkoop model. Ford volgt daarmee onder meer Renault en ook het Indiase Tata. Op dit moment komt Ford nauwelijks aan de bak op deze, op vier na grootste automarkt ter wereld. Vorig jaar wisten de Amerikanen er net 75 duizend auto’s te verkopen wat een marktaandeel van drie procent betekent. De Figo Aspire, die voor tachtig procent uit Indiase onderdelen bestaat, moet daar verandering in brengen. Ford wil ook de voor dit model ontwikkelde motor exporteren naar Afrika en naar Zuidoost-Azië om zijn positie daar verder te versterken.