BCA zet meer in op Duitse markt voor zakenauto’s

Autoveilingspecialist BCA wil de activiteiten op het gebied van tweedehands zakenauto’s in Duitsland fors opvoeren. De Britse onderneming, die vorige week nog meedeelde in Duitsland net als in ons land te stoppen met Webuyanycar, gaat nu onder het motto Der Marktplatz proberen haar aandeel in de zakelijke markt in Duitsland aanzienlijk te versterken.

Veilen van tweedehands zakenauto’s is bij de Duitsers nog een onderontwikkelde markt, denkt BCA. Vooral aan de koperskant is het fenomeen nog (te) weinig bekend, reden waarom BCA juist daar meer belangstelling wil gaan wekken. "Geen enkele speler op de markt brengt meer kopers en verkopers bij elkaar, heeft een grotere variatie aan aangeboden auto’s en een hogere veilingfrequentie dan BCA," zegt directeur Matthias Quadflieg. Op dit moment wordt nog geen drie procent van de tweedehands zakenauto’s in Duitsland via het BtB-kanaal verkocht terwijl dat in Groot-Brittannië en de VS op rond de 20 procent ligt dus ruimte voor groei is er zeker, denkt hij. "In de komende twee tot drie jaar kunnen we onze handel verdubbelen."

BCA zet meer in op Duitse markt voor zakenauto’s - Automobielmanagement.nl

BCA zet meer in op Duitse markt voor zakenauto’s

Autoveilingspecialist BCA wil de activiteiten op het gebied van tweedehands zakenauto’s in Duitsland fors opvoeren. De Britse onderneming, die vorige week nog meedeelde in Duitsland net als in ons land te stoppen met Webuyanycar, gaat nu onder het motto Der Marktplatz proberen haar aandeel in de zakelijke markt in Duitsland aanzienlijk te versterken.

Veilen van tweedehands zakenauto’s is bij de Duitsers nog een onderontwikkelde markt, denkt BCA. Vooral aan de koperskant is het fenomeen nog (te) weinig bekend, reden waarom BCA juist daar meer belangstelling wil gaan wekken. "Geen enkele speler op de markt brengt meer kopers en verkopers bij elkaar, heeft een grotere variatie aan aangeboden auto’s en een hogere veilingfrequentie dan BCA," zegt directeur Matthias Quadflieg. Op dit moment wordt nog geen drie procent van de tweedehands zakenauto’s in Duitsland via het BtB-kanaal verkocht terwijl dat in Groot-Brittannië en de VS op rond de 20 procent ligt dus ruimte voor groei is er zeker, denkt hij. "In de komende twee tot drie jaar kunnen we onze handel verdubbelen."