Het slechtste gaat het in Brazilië waar 45 procent minder auto’s werden verkocht dan in september 2014. Dat telt zwaar aan omdat VW al decennia één van de grootste spelers op de Braziliaanse markt is. Ook bar slecht gaat het in Rusland waar VW door de ingeklapte automarkt bijna een kwart minder kon verkopen. Over de eerste negen maanden van dit jaar komt de daling op de Russische markt zelfs op 40 procent uit. Dat leidde er ook toe dat Oost-Europa inclusief Rusland over september een goede drie procent lager uit kwam en over negen maanden gezien een min van ruim 16 procent laat zien.

In West-Europa kon Volkswagen nog altijd ruim vier procent meer auto’s aan de man brengen. Dat is inmiddels echter wel een stuk lager dan de algemene groei op de West-Europese automarkt. De Duitse thuismarkt kwam met een toename van ruim twee procent nog lager uit de bus. Verder van huis blijft de schade in China tot nu toe beperkt tot bijna twee procent wat over de eerste negen maanden tot een min van ruim zeven procent leidt.