De vijfde autofabrikant ter wereld hoopt 8,13 miljoen nieuwe voertuigen af te kunnen zetten. Dat is dan niet meer dan 1,6 procent meer dan in het net afgelopen jaar, een groot verschil met voorbije jaren waarin Hyundai/Kia makkelijk dubbele groeicijfers neer wist te zetten.

De Zuid-Koreanen worden zwaar getroffen door de ernstige vertraging op de automarkt in China. Daarnaast speelt de hoge koers van de won hen ook danig parten, temeer daar de Japanse concurrenten juist van een zwakke yen kunnen profiteren. Hyundai/Kia proberen de focus meer te verleggen naar groenere technieken, zegt topman Chung Mog-koo: "De auto-industrie maakt een structurele verandering door, met toenemende concurrentie en meer focus op smartcars. Tegelijk blijft de groei van de wereldwijde economie zwak door de Chinese afzwakking, lage olieprijzen en de verhoging van de rente in de VS." Hij hoopt dit jaar enkele meer milieuvriendelijke modellen te lanceren maar zet daarnaast ook in op meer luxe modellen die meestal een hogere winst opleveren. In november lanceerde Hyundai in dat kader al het eigen luxe merk Genesis.