"We denken het vertrouwen te kunnen terugwinnen, zowel van het publiek als van onze aandeelhouders. We zullen een goed 2016 hebben", zei hij tegen het Duitse persagentschap dpa nadat hem was gevraagd naar de impact van het sjoemeldieselschandaal  op de verkoopresultaten en op de werkgelegenheid.  Het resultaat van het merk Volkswagen steeg in januari met 2,8 procent tot ruim 521 duizend stuks, aangejaagd door een stijging van vijftien procent in China, zijn grootste markt.  In Europa en in de VS hebben de afleveringen wel te lijden gehad dor het schandaal.  In Europa ging de afzet met ruim drie procent achteruit (in Duitsland met ruim vijf procent) en in de VS leverde het merk vijftien procent in ten opzichte van januari 2015.
Over Amerika zei Müller: "We zullen daar zeker een verliezer zijn." Volkswagen moet nog steeds met een plan komen om de zeshonderd duizend sjoemelauto’s in de VS te herstellen op een manier die de desbetreffende instanties daar ook akkoord vinden. Op groepsniveau zijn de verkoopcijfers van Volkswagen Group in januari gestegen met 3,7 procent tot bijna 848 duizend auto’s nadat het bedrijf vorig jaar een verlaging van de afzet moest melden, voor het eerst  sinds 2002.