Ondanks eerdere waarschuwingen over grote financiële lasten ging de winst vorig jaar toch met bijna 21 procent omhoog naar 212,1 miljoen euro. D’Ieteren verkocht alles bij elkaar 114.978 nieuwe voertuigen, drie procent meer dan in 2014. Ook in de eerste weken van dit jaar draait het bedrijf prima, mede door een uitstekend Autosalon van Brussel.

De geconsolideerde omzet van het concern komt uit op ruim 6 miljard euro, een verbetering met bijna elf procent. Daarvan komt bijna 2,9 miljard van de autodivisie die alle merken uit de VW-stal in België vertegenwoordigt. Verder levert autoglasbedrijf Belron van onder meer CarGlas een bijdrage van 3,16 miljard, dat is ruim 13 procent meer. Wel wordt daarbij aangetekend dat de volumes bij de autoglasdivisie in Europa lager zijn uitgevallen.

Door dieselgate en het tijdelijk schorsen van de verkoop van de betrokken modellen daalde het marktaandeel van VW in België licht. Wel bleef het merk marktleider, vooral door het succes van de nieuwe Passat. Bij Audi ging het marktaandeel wat omhoog terwijl dat van Porsche een nieuw record bereikte.