Dudenhöffer: “Duitsers nemen Tesla eindelijk serieus”

Nog geen half jaar geleden riep Edzard Reuter, een vroegere bestuursvoorzitter van Daimler, ‘dat Tesla een grap was die je niet serieus kon nemen vergeleken bij de grote autofabrikanten van Duitsland.’ Tesla’s topman Elon Musk had alleen maar pretenties, voegde Reuter er aan toe. Maar zo langzamerhand beginnen de ‘grote Duitsers’ zich te realiseren dat je dat Tesla beter wel serieus kan nemen en als een belangrijke concurrent moet beschouwen.

"De Duitse autofabrikanten nemen Tesla eigenlijk dagelijks meer serieus. Duitsers zijn ontzettend trots op wat ze kunnen op het gebied van engineering en geloven ook dat ze alles weten wat er maar te weten valt over auto’s. Ze dachten altijd dat niemand in de hele wereld zo goed auto’s zou kunnen bouwen als zij zelf. En toen kwam dit jonge broekie uit Californië. Ze dachten dat hij geen snars verstand had van auto’s en behandelden hem als een grap. En nu zien ze opeens dat hij de revolutie leidt,” zegt de bekende Duitse autobranche analist Ferdinand Dudenhöffer van het Center for Automotive Research aan de universiteit van Duisburg-Essen. 

Het kwartje is gaan vallen door het enorme succes van Tesla’s nieuwe Model 3 waarvoor in een paar weken tijd meer dan 325.000 gegadigden rustig duizend dollar aanbetaling neertelden ook al moeten ze nog zeker anderhalf jaar wachten op hun droomauto. Bovendien verkocht Tesla vorig jaar in Duitsland zelf met 1.582 Model S’en meer elektrische auto’s dan wie dan ook. Sommigen beginnen Tesla nu zelfs te zien als een bedreiging voor de grote Duitse auto-industrie die meer dan 750.000 mensen werk biedt. Zelfs Dieter Zetsche, die nu aan de top staat bij Daimler, moest toegeven ‘dat Tesla veel heeft beloofd maar ook de meeste beloften waar heeft gemaakt.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Ik heb het afgelopen weekend 24 uur mogen rijden in een Tesla model S85. Deze auto geeft een heel andere dimensie aan het woord ‘autorijden’. In principe moet ik niets van amerikaanse auto’s hebben. Maar deze auto is werkelijk fantastisch. Het afgrijselijk vermogen dat continu beschikbaar is ongekend. Een afwerking en toepassing van de modernste technieken waar iedere andere auto een voorbeeld aan kan nemen. Een ongekend hoog comfort, gewoon fantastisch. Het ding kost slechts €120.000 . Daar kan geen Mercedes, Audi, BMW aan tippen. Mijn volgende auto zal een Tesla zijn. En het mooie is, je hebt geen olie nodig uit landen die de oliedollars gebruiken om oorlog te voeren, wapens te maken en minderheden te onderdrukken.

Geplaatst door: Vakgarage op

Ik vind het belachelijk dat er toestemming word gegeven voor de verkoop van elektrische auto`s in Europa terwijl het grootste gedeelte van de Europese brandweer geen schuim tot hun beschikking heeft. Bij calamiteiten gebruikt de brandweer de waterputten voor bluswater. Bluswater kan niet gebruikt worden voor elektrische auto`s, zonnepanelen etc . Deze potentiele brandhaarden zijn in ons leefgebied terwijl niemand genoeg schuim beschikbaar heeft. Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers die met de tuinslang in de weer gaan.

Geplaatst door: Jerry op
Dudenhöffer: “Duitsers nemen Tesla eindelijk serieus” - Automobielmanagement.nl

Dudenhöffer: “Duitsers nemen Tesla eindelijk serieus”

Nog geen half jaar geleden riep Edzard Reuter, een vroegere bestuursvoorzitter van Daimler, ‘dat Tesla een grap was die je niet serieus kon nemen vergeleken bij de grote autofabrikanten van Duitsland.’ Tesla’s topman Elon Musk had alleen maar pretenties, voegde Reuter er aan toe. Maar zo langzamerhand beginnen de ‘grote Duitsers’ zich te realiseren dat je dat Tesla beter wel serieus kan nemen en als een belangrijke concurrent moet beschouwen.

"De Duitse autofabrikanten nemen Tesla eigenlijk dagelijks meer serieus. Duitsers zijn ontzettend trots op wat ze kunnen op het gebied van engineering en geloven ook dat ze alles weten wat er maar te weten valt over auto’s. Ze dachten altijd dat niemand in de hele wereld zo goed auto’s zou kunnen bouwen als zij zelf. En toen kwam dit jonge broekie uit Californië. Ze dachten dat hij geen snars verstand had van auto’s en behandelden hem als een grap. En nu zien ze opeens dat hij de revolutie leidt,” zegt de bekende Duitse autobranche analist Ferdinand Dudenhöffer van het Center for Automotive Research aan de universiteit van Duisburg-Essen. 

Het kwartje is gaan vallen door het enorme succes van Tesla’s nieuwe Model 3 waarvoor in een paar weken tijd meer dan 325.000 gegadigden rustig duizend dollar aanbetaling neertelden ook al moeten ze nog zeker anderhalf jaar wachten op hun droomauto. Bovendien verkocht Tesla vorig jaar in Duitsland zelf met 1.582 Model S’en meer elektrische auto’s dan wie dan ook. Sommigen beginnen Tesla nu zelfs te zien als een bedreiging voor de grote Duitse auto-industrie die meer dan 750.000 mensen werk biedt. Zelfs Dieter Zetsche, die nu aan de top staat bij Daimler, moest toegeven ‘dat Tesla veel heeft beloofd maar ook de meeste beloften waar heeft gemaakt.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Ik heb het afgelopen weekend 24 uur mogen rijden in een Tesla model S85. Deze auto geeft een heel andere dimensie aan het woord ‘autorijden’. In principe moet ik niets van amerikaanse auto’s hebben. Maar deze auto is werkelijk fantastisch. Het afgrijselijk vermogen dat continu beschikbaar is ongekend. Een afwerking en toepassing van de modernste technieken waar iedere andere auto een voorbeeld aan kan nemen. Een ongekend hoog comfort, gewoon fantastisch. Het ding kost slechts €120.000 . Daar kan geen Mercedes, Audi, BMW aan tippen. Mijn volgende auto zal een Tesla zijn. En het mooie is, je hebt geen olie nodig uit landen die de oliedollars gebruiken om oorlog te voeren, wapens te maken en minderheden te onderdrukken.

Geplaatst door: Vakgarage op

Ik vind het belachelijk dat er toestemming word gegeven voor de verkoop van elektrische auto`s in Europa terwijl het grootste gedeelte van de Europese brandweer geen schuim tot hun beschikking heeft. Bij calamiteiten gebruikt de brandweer de waterputten voor bluswater. Bluswater kan niet gebruikt worden voor elektrische auto`s, zonnepanelen etc . Deze potentiele brandhaarden zijn in ons leefgebied terwijl niemand genoeg schuim beschikbaar heeft. Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers die met de tuinslang in de weer gaan.

Geplaatst door: Jerry op