Beide bedrijven gaan de komende vijf jaar gezamenlijk 300 miljoen euro investeren in nieuwe productiecapaciteit en onderzoek en ontwikkeling. Ook moeten er door het hele land zeker 150 verkooppunten voor Citroën komen.

Citroën is al sinds 1966 aanwezig in Iran en wil de economische activiteiten daar na het opheffen van het embargo zo snel mogelijk weer hervatten. De 50/50 joint-venture gaat de hele keten voor zijn rekening nemen, van de eerste ontwerpen tot de verkoop en de aftersales service. De speciaal voor de Iraanse markt ontwikkelde auto’s worden vanaf 2018 gebouwd in een fabriek in Kashan die voor de helft eigendom is van het Franse bedrijf. Volgens PSA is dit de meest moderne fabriek van Iran met een flexibel productieproces en hoge milieunormen. Tot de eigen productie op gang komt wil PSA Citroëns uit andere landen naar de Iraanse markt verschepen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding