De Italiaans-Amerikaanse autobouwer leverde bijna 4,72 miljoen nieuwe voertuigen af, slechts een fractie minder dan een jaar eerder. Jeep wist de verkopen echter wel met 9 procent op te voeren. Verder gaat FCA nog altijd gebukt onder een schuldenlast van ruim 24 miljard dollar wat echter wel weer 3 miljard minder is dan eind 2015.

 CA blijft in de VS met 69 miljard aan omzet en een marktaandeel van bijna 13 procent wel de derde autoverkoper op de Amerikaanse markt. In Europa konden de merken, ondanks het verdwijnen van Chrysler, het marktaandeel iets opvoeren naar 6,5 procent. Dat succes is vooral te danken aan de Fiat Tipo, de Alfa Romeo Giulia en de Jeep Renegade. De Europese omzet kwam daarmee met bijna 21,9 miljard een goede 1,5 miljard hoger uit. In Azië/Pacific liep de omzet echter met ruim 1,2 miljard terug naar 3,66 miljard. In dit deel van de wereld kon FCA minder ‘eigen’ auto’s afleveren maar dat kwam vooral doordat een deel van de afzet van Jeep naar een Chinese joint-venture is ‘overgeboekt’.

FCA meldt verder dat het in de VS 667 miljoen dollar aan buitengewone lasten heeft afgeboekt. Een flink deel daarvan was nodig voor het bijstellen van de productie om beter in te spelen op de grote vraag naar SUV’s en ‘light trucks’. Daarnaast was nog eens ruim 414 miljoen nodig voor de terugroepacties in verband met de exploderende Takata-airbags.