De omzet nam met vier procent toe naar 22,3 miljard euro terwijl de operationele winst met 3,9 miljard euro 14 procent hoger uitkwam. Om aan de toenemende vraag te voldoen stelde Porsche meer dan 3.000 nieuwe werknemers aan waarmee het totaal aantal arbeidsplaatsen eind december op 27.612 stond.

"Deze succesvolle cijfers bewijzen de kwaliteit van onze strategie. We concentreren ons op tevreden klanten, solide resultaten en vaste banen," stelde Oliver Blume, bestuursvoorzitter van Porsche AG, bij de presentatie van het jaaroverzicht. Zijn tweede man Lutz Meschke wees er ook nog op dat Porsche inmiddels een operationele marge weet te behalen van 17 procent waarmee het één van de meest winstgevende autofabrikanten in de wereld is. "Dat is te danken aan onze unieke reeks producten en onze gezonde kostenstructuur," denkt hij. Meschke mikt voor het lopende jaar op een bescheiden groei in zowel het aantal verkochte auto’s als de omzet. "We zullen verder aan kracht winnen door de nieuwe Panamera, vooral de plug-in hybride versie, en de Sport Turismo."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding