"Dit resultaat weerspiegelt het werk dat onze teams de afgelopen jaren hebben verricht om een nieuw, meer innoverend, technologie-gericht, dynamisch en winstgevend Valeo te bouwen," denkt topman Jacques Aschenbroich. Hij wijst er op dat zijn bedrijf de laatste tijd veel commercieel succes boekt met technologie voor het reduceren van de CO2 emissies en voor ‘intuïtief rijden’.

Acquisities en joint-ventures 

Daarnaast is de omzetgroei voor een deel te danken aan acquisities en de joint-venture die de Fransen hebben met de Duitse collega’s van Siemens op het gebied van elektrisch rijden. Die aanwinsten moeten Valeo ook helpen minder afhankelijk te worden van de grote autobouwers en van de belangrijkste auto-regio’s in de wereld, zo blijkt uit de toelichting op de cijfers. Aschenbroich onderstreept in dat kader bijvoorbeeld ‘dat het voornaamste doel momenteel is de verbreding van het klantenbestand en verdere geografische spreiding van de omzet’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding