Volvo Gent mag tweede model bouwen

Volvo Car Gent mag naast de nieuwe XC40 binnen enkele jaren nog een tweede nieuw model gaan bouwen.

Volvo Gent krijgt tweede model

Maar om de toekomst verder veilig te stellen, zullen de fabriek zelf en België wel de concurrentiekracht moeten versterken. Met name de voortdurende loonverhogingen roepen steeds meer vraagtekens op.

Dat heeft topman Hakan Samuelsson laten weten tijdens een bezoek aan de Gentse vestiging. De fabriek bouwt momenteel de V40 en de XC60 maar dat laatste model verdwijnt deze zomer. Gent wordt daarom omgebouwd voor auto’s op basis van het nieuwe CMA-platform voor kleinere modellen. Als eerste zal daarvan de compacte SUV XC40 van de band gaan lopen en dat zal daarna gevolgd worden door nog een model, heeft Samuelsson toegezegd. Hij wijst er echter wel op dat de ombouwoperatie 200 miljoen euro kost. ‘’Volvo Car Gent zal daarom wel verdere actie moeten ondernemen om de competitiviteit van de fabriek op niveau te houden. België is niet meteen bekend om zijn lowcost. Er is blijvend discussie nodig om de competitiviteit van de Gentse fabriek te verzekeren.”

Volvo Gent mag tweede model bouwen - Automobielmanagement.nl

Volvo Gent mag tweede model bouwen

Volvo Car Gent mag naast de nieuwe XC40 binnen enkele jaren nog een tweede nieuw model gaan bouwen.

Volvo Gent krijgt tweede model

Maar om de toekomst verder veilig te stellen, zullen de fabriek zelf en België wel de concurrentiekracht moeten versterken. Met name de voortdurende loonverhogingen roepen steeds meer vraagtekens op.

Dat heeft topman Hakan Samuelsson laten weten tijdens een bezoek aan de Gentse vestiging. De fabriek bouwt momenteel de V40 en de XC60 maar dat laatste model verdwijnt deze zomer. Gent wordt daarom omgebouwd voor auto’s op basis van het nieuwe CMA-platform voor kleinere modellen. Als eerste zal daarvan de compacte SUV XC40 van de band gaan lopen en dat zal daarna gevolgd worden door nog een model, heeft Samuelsson toegezegd. Hij wijst er echter wel op dat de ombouwoperatie 200 miljoen euro kost. ‘’Volvo Car Gent zal daarom wel verdere actie moeten ondernemen om de competitiviteit van de fabriek op niveau te houden. België is niet meteen bekend om zijn lowcost. Er is blijvend discussie nodig om de competitiviteit van de Gentse fabriek te verzekeren.”