Duitsland: 1,1 miljoen auto’s in 4 maanden

Over de eerste vier maanden van 2017 werden in Duitsland 1,1 miljoen personenauto’s aan de man gebracht, het hoogste aantal in die periode sinds 2009. Wel zijn in april met 290.700 stuks acht procent minder personenauto’s verkocht dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat komt volgens het Verbandes der Automobilindustrie VDA vooral doordat Pasen dit jaar in april viel en vorig jaar in maart. Worden die beide maanden bij elkaar geteld, dan komt nog altijd een plusje van 2 procent uit de bus.

Duitse industrie

Diesel moest opnieuw flink terrein prijsgeven met een daling van 19 procent in de maand april. Het aandeel diesel bij de nieuw verkochte auto’s is daarmee gedaald naar 41,3 procent vergeleken bij 47 procent in april 2016. VDA-voorzitter Matthias Wissmann: "De marktontwikkeling bij diesel weerspiegelt opnieuw de onzekerheid bij de klanten. Het is de hoogste tijd dat het debat zakelijker gaat worden. De moderne Euro 6 diesel is schoon en zuinig. We hebben die nodig om de klimaatdoeleinden te bereiken. Als we de CO2-emissie willen terugdringen, dan is de moderne diesel daarvoor onmisbaar."

Duitsland: 1,1 miljoen auto’s in 4 maanden - Automobielmanagement.nl

Duitsland: 1,1 miljoen auto’s in 4 maanden

Over de eerste vier maanden van 2017 werden in Duitsland 1,1 miljoen personenauto’s aan de man gebracht, het hoogste aantal in die periode sinds 2009. Wel zijn in april met 290.700 stuks acht procent minder personenauto’s verkocht dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat komt volgens het Verbandes der Automobilindustrie VDA vooral doordat Pasen dit jaar in april viel en vorig jaar in maart. Worden die beide maanden bij elkaar geteld, dan komt nog altijd een plusje van 2 procent uit de bus.

Duitse industrie

Diesel moest opnieuw flink terrein prijsgeven met een daling van 19 procent in de maand april. Het aandeel diesel bij de nieuw verkochte auto’s is daarmee gedaald naar 41,3 procent vergeleken bij 47 procent in april 2016. VDA-voorzitter Matthias Wissmann: "De marktontwikkeling bij diesel weerspiegelt opnieuw de onzekerheid bij de klanten. Het is de hoogste tijd dat het debat zakelijker gaat worden. De moderne Euro 6 diesel is schoon en zuinig. We hebben die nodig om de klimaatdoeleinden te bereiken. Als we de CO2-emissie willen terugdringen, dan is de moderne diesel daarvoor onmisbaar."