Elektrische Mini uit Oxford, niet Born

BMW Groep heeft besloten de elektrische Mini te bouwen in haar Britse fabriek in Oxford. Dat betekent dat VDL Nedcar in Born, dat al Mini’s bouwt, naast de elektrische nieuwkomer grijpt.

Elektrische Mini uit Oxford, niet Born

De elektrische Mini past in het elektrificatiebeleid van de Duitse autogroep. "Dat is één van de centrale pijlers onder onze bedrijfsstrategie," benadrukt BMW nog eens. BMW wil alle merken en modellen in een elektrische versie leveren, ofwel batterij-aangedreven ofwel als plug-in hybride. Na 2020 zorgt de ‘volgende generatie voertuig architectuur’ er voor dat er meer vol-elektrische auto’s van de Duitse fabrikant op de weg zullen komen. BMW blijft echter ook modellen met benzine- of dieselmotoren leveren.

BMW Groep verwacht dat tegen 2025 15 tot 25 procent van alle door haar verkochte auto’s elektrisch zal zijn. De Duitsers houden echter wel een slag om de arm: "Factoren zoals de regulering, steunmaatregelen en de laadinfrastructuur zullen een belangrijke rol spelen bij het bepalen van de schaal van de elektrificatie van markt tot markt." Om snel en op de juiste manier te kunnen reageren heeft BMW een flexibel productiesysteem ontwikkeld. Dat maakt het mogelijk in de verschillende fabrieken tegelijkertijd modellen met een verbrandingsmotor, plug-in hybride of volledig elektrische auto’s te bouwen.

Elektrische Mini uit Oxford, niet Born - Automobielmanagement.nl

Elektrische Mini uit Oxford, niet Born

BMW Groep heeft besloten de elektrische Mini te bouwen in haar Britse fabriek in Oxford. Dat betekent dat VDL Nedcar in Born, dat al Mini’s bouwt, naast de elektrische nieuwkomer grijpt.

Elektrische Mini uit Oxford, niet Born

De elektrische Mini past in het elektrificatiebeleid van de Duitse autogroep. "Dat is één van de centrale pijlers onder onze bedrijfsstrategie," benadrukt BMW nog eens. BMW wil alle merken en modellen in een elektrische versie leveren, ofwel batterij-aangedreven ofwel als plug-in hybride. Na 2020 zorgt de ‘volgende generatie voertuig architectuur’ er voor dat er meer vol-elektrische auto’s van de Duitse fabrikant op de weg zullen komen. BMW blijft echter ook modellen met benzine- of dieselmotoren leveren.

BMW Groep verwacht dat tegen 2025 15 tot 25 procent van alle door haar verkochte auto’s elektrisch zal zijn. De Duitsers houden echter wel een slag om de arm: "Factoren zoals de regulering, steunmaatregelen en de laadinfrastructuur zullen een belangrijke rol spelen bij het bepalen van de schaal van de elektrificatie van markt tot markt." Om snel en op de juiste manier te kunnen reageren heeft BMW een flexibel productiesysteem ontwikkeld. Dat maakt het mogelijk in de verschillende fabrieken tegelijkertijd modellen met een verbrandingsmotor, plug-in hybride of volledig elektrische auto’s te bouwen.