Aston Martin wil Japan veroveren

Aston Martin richt de blik op een steeds groter gebied en mikt in dat kader nu vooral op Japan. De Britse bouwer van dure sportwagens gaat in Tokyo een technologiecentrum met bijkomende voorzieningen en een global brand centre openen en wil ook het dealernetwerk in Japan sterk uitbreiden.

Aston Martin wil Japan veroveren

In eerste instantie hoopt Aston Martin daarmee de komende vijf jaar zo’n half miljard euro aan omzet uit Japan weg te halen, hoopt CEO Andy Palmer. Aan de andere kant denkt hij ook voor enkele tientallen miljoenen aan onderdelen in Japan in te kopen.

Brug naar elektrische en connected cars 

‘’Als tweede markt voor luxe auto’s in de wereld neemt Japan een sleutelpositie in bij onze toekomstplannen nu we de onderneming nieuw leven inblazen en ons aanbod verder uitbreiden. Eigen vestigingen daar bieden ons inzicht in het gedrag en de wensen van de kopers van luxere auto’s en geven ons ook aansluiting bij onderzoek en technologieën rond elektrische en connected cars,” aldus Palmer tijdens een handelsreis van Britse zakenmensen naar Japan.

 

Aston Martin wil Japan veroveren - Automobielmanagement.nl

Aston Martin wil Japan veroveren

Aston Martin richt de blik op een steeds groter gebied en mikt in dat kader nu vooral op Japan. De Britse bouwer van dure sportwagens gaat in Tokyo een technologiecentrum met bijkomende voorzieningen en een global brand centre openen en wil ook het dealernetwerk in Japan sterk uitbreiden.

Aston Martin wil Japan veroveren

In eerste instantie hoopt Aston Martin daarmee de komende vijf jaar zo’n half miljard euro aan omzet uit Japan weg te halen, hoopt CEO Andy Palmer. Aan de andere kant denkt hij ook voor enkele tientallen miljoenen aan onderdelen in Japan in te kopen.

Brug naar elektrische en connected cars 

‘’Als tweede markt voor luxe auto’s in de wereld neemt Japan een sleutelpositie in bij onze toekomstplannen nu we de onderneming nieuw leven inblazen en ons aanbod verder uitbreiden. Eigen vestigingen daar bieden ons inzicht in het gedrag en de wensen van de kopers van luxere auto’s en geven ons ook aansluiting bij onderzoek en technologieën rond elektrische en connected cars,” aldus Palmer tijdens een handelsreis van Britse zakenmensen naar Japan.