Laadmogelijkheden geven Tesla een voorsprong

Tesla heeft wat elektrische auto’s betreft een voorsprong op andere fabrikanten doordat het voldoende heeft geïnvesteerd in de laadinfractructuur. “Dat gaat de komende jaren werkelijk het verschil bepalen,” stelt auto-analist en Tesla-volger Adam Jonas van zakenbank Morgan Stanley.

Volgens Jonas’ rapport heeft Tesla al acht miljard dollar uitgegeven aan laadstations en andere laadpunten. "Infrastructuur of juist het gebrek daaraan is werkelijk de verborgen factor in de EV-revolutie. Vergeleken bij andere fabrikanten heeft Tesla het meeste geïnvesteerd in superchargers en laadpunten op de bestemming (zoals thuis of bij het bedrijf). In veel plaatsen is die infrastructuur nu al groter dan noodzakelijk ter voorbereiding op de uitbreiding van de laad-dorstige auto’s. Andere fabrikanten zullen scherp in de gaten houden hoe de consument reageert op die infrastructuur," schrijft Jonas, die zoveel invloed heeft dat de koers van Tesla op Wall Street meteen omhoog schoot.

Koersdaling

Die koers was de laatste tijd juist weer flink gedaald nadat was gebleken dat Tesla voor de zoveelste keer de voorspellingen voor het aantal af te leveren auto’s, dit keer van de nieuwe Model 3, in het laatste kwartaal bij lange na niet kon waarmaken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Laadmogelijkheden geven Tesla een voorsprong - Automobielmanagement.nl

Laadmogelijkheden geven Tesla een voorsprong

Tesla heeft wat elektrische auto’s betreft een voorsprong op andere fabrikanten doordat het voldoende heeft geïnvesteerd in de laadinfractructuur. “Dat gaat de komende jaren werkelijk het verschil bepalen,” stelt auto-analist en Tesla-volger Adam Jonas van zakenbank Morgan Stanley.

Volgens Jonas’ rapport heeft Tesla al acht miljard dollar uitgegeven aan laadstations en andere laadpunten. "Infrastructuur of juist het gebrek daaraan is werkelijk de verborgen factor in de EV-revolutie. Vergeleken bij andere fabrikanten heeft Tesla het meeste geïnvesteerd in superchargers en laadpunten op de bestemming (zoals thuis of bij het bedrijf). In veel plaatsen is die infrastructuur nu al groter dan noodzakelijk ter voorbereiding op de uitbreiding van de laad-dorstige auto’s. Andere fabrikanten zullen scherp in de gaten houden hoe de consument reageert op die infrastructuur," schrijft Jonas, die zoveel invloed heeft dat de koers van Tesla op Wall Street meteen omhoog schoot.

Koersdaling

Die koers was de laatste tijd juist weer flink gedaald nadat was gebleken dat Tesla voor de zoveelste keer de voorspellingen voor het aantal af te leveren auto’s, dit keer van de nieuwe Model 3, in het laatste kwartaal bij lange na niet kon waarmaken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding