Suzuki blijft koploper in India

Maruti Suzuki, de Indiase tak van het Japanse automerk, blijft de automarkt in India aanvoeren. In september verkocht het bedrijf 151.400 nieuwe personenauto’s, een toename van meer dan tien procent ten opzichte van een jaar eerder.

Hyundai Motors India volgt op grote afstand met 50.028 exemplaren. Weer op afstand is Mahindra & Mahindra, sinds kort een strategische partner van Ford, nummer drie met 25.327 stuks nummer drie. Na een vierde plaats voor Honda komen de Indiase Tata Motors en TKM op een vijfde en zesde positie. Renault volgt met een goede 10.800 exemplaren maar zag haar verkopen in India daarmee wel ruim 10 procent lager uitkomen dan in september 2016. Ford, Nissan en Volkswagen verkochten elk minder dan 10.000 nieuwe personenauto’s in dit land met 1,32 miljard inwoners.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Suzuki blijft koploper in India - Automobielmanagement.nl

Suzuki blijft koploper in India

Maruti Suzuki, de Indiase tak van het Japanse automerk, blijft de automarkt in India aanvoeren. In september verkocht het bedrijf 151.400 nieuwe personenauto’s, een toename van meer dan tien procent ten opzichte van een jaar eerder.

Hyundai Motors India volgt op grote afstand met 50.028 exemplaren. Weer op afstand is Mahindra & Mahindra, sinds kort een strategische partner van Ford, nummer drie met 25.327 stuks nummer drie. Na een vierde plaats voor Honda komen de Indiase Tata Motors en TKM op een vijfde en zesde positie. Renault volgt met een goede 10.800 exemplaren maar zag haar verkopen in India daarmee wel ruim 10 procent lager uitkomen dan in september 2016. Ford, Nissan en Volkswagen verkochten elk minder dan 10.000 nieuwe personenauto’s in dit land met 1,32 miljard inwoners.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding