Volvo voert winst met 77 procent op

Volvo Cars zag kans de winst in het afgelopen kwartaal met 77,5 procent op te voeren naar 3.669 miljoen Zweedse kronen, omgerekend 368 miljoen euro.

De omzet ging met 18,4 procent omhoog naar bijna 4,9 miljard euro. Dat vertaalt zich in een brutomarge van 7,5 procent terwijl dat een jaar geleden nog 5 procent was. Over de eerste negen maanden van dit jaar komt de winstgroei uit op 36 procent. 

Europa belangrijkste markt

Wereldwijd verkocht de Zweedse dochter van Geely in de afgelopen drie maanden 135.831 nieuwe personenauto’s, bijna elf procent meer dan in dezelfde periode in 2016. Europa blijft nog steeds de belangrijkste markt met 64.000 verkochte Volvo’s, dat is weer 3.200 meer dan een jaar eerder. China loopt echter in want daar werden 32.000 auto’s afgezet, een toename van een kleine 8.000. In de VS komt Volvo Cars op een goede 23.000 verkochte wagens terwijl er elders in de wereld nog eens 18.500 Volvo’s aan de man werden gebracht. Op grond van die cijfers voorspelt Volvo Cars voor het vierde achtereenvolgende jaar een nieuwe verkooprecord neer te kunnen zetten.

CEO Hakan Samuelsson schrijft de goede resultaten vooral toe aan de gunstiger productenmix dankzij de S en V90 en de XC60. "We zien een sterke vraag naar onze auto’s, zelf in landen waar de markt afzwakt. Bovendien zijn we met de XV40 een nieuw segment op de SUV-markt binnengetreden."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volvo voert winst met 77 procent op - Automobielmanagement.nl

Volvo voert winst met 77 procent op

Volvo Cars zag kans de winst in het afgelopen kwartaal met 77,5 procent op te voeren naar 3.669 miljoen Zweedse kronen, omgerekend 368 miljoen euro.

De omzet ging met 18,4 procent omhoog naar bijna 4,9 miljard euro. Dat vertaalt zich in een brutomarge van 7,5 procent terwijl dat een jaar geleden nog 5 procent was. Over de eerste negen maanden van dit jaar komt de winstgroei uit op 36 procent. 

Europa belangrijkste markt

Wereldwijd verkocht de Zweedse dochter van Geely in de afgelopen drie maanden 135.831 nieuwe personenauto’s, bijna elf procent meer dan in dezelfde periode in 2016. Europa blijft nog steeds de belangrijkste markt met 64.000 verkochte Volvo’s, dat is weer 3.200 meer dan een jaar eerder. China loopt echter in want daar werden 32.000 auto’s afgezet, een toename van een kleine 8.000. In de VS komt Volvo Cars op een goede 23.000 verkochte wagens terwijl er elders in de wereld nog eens 18.500 Volvo’s aan de man werden gebracht. Op grond van die cijfers voorspelt Volvo Cars voor het vierde achtereenvolgende jaar een nieuwe verkooprecord neer te kunnen zetten.

CEO Hakan Samuelsson schrijft de goede resultaten vooral toe aan de gunstiger productenmix dankzij de S en V90 en de XC60. "We zien een sterke vraag naar onze auto’s, zelf in landen waar de markt afzwakt. Bovendien zijn we met de XV40 een nieuw segment op de SUV-markt binnengetreden."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding