De Automotive Divisie draait nog beter met een groei bij het aantal binnengekomen bestellingen van 20 procent naar 30 miljard euro. De winstmarge komt over drie kwartalen uit op 10,6 procent. Wel is Continental dit jaar al 400 miljoen euro meer kwijt aan grondstoffen zoals rubber.

"We hebben ons geld op de goede paarden gewed met onze technologieën voor veilige, efficiënte en intelligente mobiliteit," verwoordt een tevreden CEO Elmar Degenhart. "Dat betekent dat we opnieuw sterker zijn gegroeid dan de markten waarop we opereren. Zo nam de wereldwijde productie voor personenauto’s en bestelwagens slechts met twee procent toe. We zitten dan ook volledig op ’t goede spoor en zullen onze doelen voor heel 2017 makkelijk halen." Financieel directeur Wolfgang Schäfer legt daarbij op dat Continental mikt op een jaaromzet van 44 miljard euro, dat is opnieuw meer dan eerder werd voorspeld.

De Automotive groep weet haar marktaandeel voortdurend te vergroten. Dat is met name te danken aan producten op het gebied van elektronica, software en sensor technologie die nu al 60 procent van de omzet in deze sector uitmaken. Daarnaast wist echter ook de bandenafdeling de omzet ondanks een zwakke marktomgeving verder op te voeren. "Dat is opmerkelijk. De prijsverhogingen voor banden en industriële producten die we in de eerste helft van het jaar hebben doorgevoerd werpen hun vruchten af. Tegelijkertijd stond de opbrengst onder druk door meer dan 100 miljoen aan hogere kosten voor ruwe grondstoffen," aldus Schäfer. Hij meldt tenslotte dat de markt voor winterbanden goed van start is gegaan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding