Het ging daarbij om 25O dat een jaar of drie geleden op een veiling van de verkeersdienst DVLA werd gekocht door John Collins, eigenaar van de handelaar in oude Ferrari’s Talacrest. Zou hij 25O vandaag de dag willen verkopen – wat hij niet van plan is – dan kan hij er volgens de gespecialiseerde handelaar Regtransfers.co.uk meer dan driekwart miljoen voor vangen. Collins heeft overigens ook de nummers 250 L en 500 FER gekocht, waarbij het eerste hem ook al 150.000 euro kostte.

Daarnaast zijn er tot nu toe nog twee Britse nummerplaten die voor boven het half miljoen zijn verkocht: X1 en G1. In de prijsklasse 400.000 tot 500.000 euro vallen F1 en S1 terwijl 1D, 1S, M1 en GB1 daar weer net onder zitten. Al die nummers zijn volgens Regtransfers.co.uk momenteel zeker meer dan 1,1 miljoen waard, nog aanzienlijk meer dus dan 25O.

Wie zich belangrijk voelt, zou bijvoorbeeld ook VIP1 kunnen kopen maar dan moet je toch wel zeker een half miljoen meebrengen. Aardige nummers in de top 5 zijn verder 51NGH dat eigendom is van een schatrijke ondernemer Singh en het nummer KR15HNA dat we ook in Indiase kringen moeten zoeken. Om overigens een veel gehoord misverstand recht te zetten: de Queen of haar familieleden rijden wel in dure Rolls-Royces, Bentleys of Range Rovers maar die hebben geen ‘personalised numberplate’.