Dat vormt de eerste stap bij het weer op gang brengen van de activiteiten van PSA in Rusland. De fabriek in Kaluga bouwt al de Citroën C4 en de nieuwe Peugeot 408 die samen bijna 40 procent van de verkopen van PSA in Rusland uitmaken.

Plaatselijke productie met voor een deel ook uit Rusland betrokken onderdelen moet de Franse autofabrikant in staat stellen Russische klanten tegen gunstige prijzen bestelwagens te bieden. PSA hoopt het nationale aandeel in de auto’s op den duur op te voeren tot zeker de helft. De beslissing past bovendien in het doel uit het strategische plan Push to Pass om in 2021 in Europa drie keer zo veel bestelwagens te verkopen als nu en op wereldniveau de afzet daarvan te verdubbelen.

"Het is nu nodig om het gamma van de merken Peugeot en Citroën uit te breiden om de herovering van de Russische markt te versterken. Dit is een eerste etappe. De komende maanden willen we ook verder proberen te voldoen aan de behoeften van het MKB dat aan de basis van het economisch herstel ligt, met de Citroën Space Tourer en de Peugeot Traveller," zegt Christophe Bergerand, directeur van PSA in Rusland.