Verkoop hybride BMW’s ingestort

BMW verkoopt nauwelijks meer hybride modellen in Nederland sinds de fiscale voordelen voor plug-in hybrides begint dit jaar zijn afgeschaft. Wist BMW in 2016 nog rond de 1.500 stuks te verkopen van haar hybride modellen, dit jaar zijn het er tot nu toe niet meer dan 150.

bmw hybride

CEO Harald Kruger waarschuwt in een interview met de Frankfurter Allgemeine dat de overgang naar elektrische auto’s gevaar kan lopen als de subsidies daarop snel worden stopgezet, zoals in Nederland is gebeurd. ‘’In Nederland zien we een drastische omslag. Die bewijst dat je de stekker er niet te snel uit moet trekken als je de opmars van de elektrische auto’s niet in gevaar wil brengen,” aldus Kruger. Hij verwijst daarmee indirect ook naar Duitsland waar BMW juist één van de grootste ‘profiteurs’ is van de staatssteun voor elektrische auto.

Overigens gelden de fiscale voordelen voor volledig elektrische wagens in ons land in ieder geval nog tot 2021. Mede daardoor zag BMW de verkopen van de all-electric i3 met 139 procent toenemen. Over de hele linie daalde de afzet van elektrische en plug-in hybride modellen bij het Duitse merk echter met 57 procent. Kruger deed zijn uitspraken overigens ter gelegenheid van de productie van de 100.000 i3 in de BMW-fabriek in Leipzig.

Verkoop hybride BMW’s ingestort - Automobielmanagement.nl

Verkoop hybride BMW’s ingestort

BMW verkoopt nauwelijks meer hybride modellen in Nederland sinds de fiscale voordelen voor plug-in hybrides begint dit jaar zijn afgeschaft. Wist BMW in 2016 nog rond de 1.500 stuks te verkopen van haar hybride modellen, dit jaar zijn het er tot nu toe niet meer dan 150.

bmw hybride

CEO Harald Kruger waarschuwt in een interview met de Frankfurter Allgemeine dat de overgang naar elektrische auto’s gevaar kan lopen als de subsidies daarop snel worden stopgezet, zoals in Nederland is gebeurd. ‘’In Nederland zien we een drastische omslag. Die bewijst dat je de stekker er niet te snel uit moet trekken als je de opmars van de elektrische auto’s niet in gevaar wil brengen,” aldus Kruger. Hij verwijst daarmee indirect ook naar Duitsland waar BMW juist één van de grootste ‘profiteurs’ is van de staatssteun voor elektrische auto.

Overigens gelden de fiscale voordelen voor volledig elektrische wagens in ons land in ieder geval nog tot 2021. Mede daardoor zag BMW de verkopen van de all-electric i3 met 139 procent toenemen. Over de hele linie daalde de afzet van elektrische en plug-in hybride modellen bij het Duitse merk echter met 57 procent. Kruger deed zijn uitspraken overigens ter gelegenheid van de productie van de 100.000 i3 in de BMW-fabriek in Leipzig.