‘Porsche moet niet buiten werktijd mailen’

Porsche moet haar werknemers niet meer buiten de officiële werktijden een email sturen. Als iemand anders een Porsche-medewerker ’s avonds of in het weekend mailt, dan moet dat bericht automatisch ge-deleted worden.

Die boodschap komt van Uw Hück, de machtige voorzitter van de Ondernemingsraad. "E-mails van de baas ’s avonds lezen is onbetaalde werktijd en leidt tot meer stress. Dat is niet aanvaardbaar," aldus Hück die ook vice-voorzitter is van de Raad van Toezicht bij Porsche. Een woordvoerder van die OR voegt daaraan toe ‘dat het onderwerp begin volgend jaar zeker op de agenda komt.’

Hück reageert daarmee mede op een onderzoekje van de Duitse branche-organisatie voor de digitale sector waaruit blijkt dat drie van de vier Duitse werknemers min of meer verwachten tijdens de Kerstvakantie wel een mailtje van het bedrijf te zullen ontvangen. Toch vraagt de Financial Times zich af of Hück wel aan het goede adres is. Duitse werknemers, en met name perswoordvoerders, staan er om bekend dat ze buiten kantooruren vrijwel nooit bereikbaar zijn, en tijdens kantooruren ook maar mondjesmaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

‘Porsche moet niet buiten werktijd mailen’ - Automobielmanagement.nl

‘Porsche moet niet buiten werktijd mailen’

Porsche moet haar werknemers niet meer buiten de officiële werktijden een email sturen. Als iemand anders een Porsche-medewerker ’s avonds of in het weekend mailt, dan moet dat bericht automatisch ge-deleted worden.

Die boodschap komt van Uw Hück, de machtige voorzitter van de Ondernemingsraad. "E-mails van de baas ’s avonds lezen is onbetaalde werktijd en leidt tot meer stress. Dat is niet aanvaardbaar," aldus Hück die ook vice-voorzitter is van de Raad van Toezicht bij Porsche. Een woordvoerder van die OR voegt daaraan toe ‘dat het onderwerp begin volgend jaar zeker op de agenda komt.’

Hück reageert daarmee mede op een onderzoekje van de Duitse branche-organisatie voor de digitale sector waaruit blijkt dat drie van de vier Duitse werknemers min of meer verwachten tijdens de Kerstvakantie wel een mailtje van het bedrijf te zullen ontvangen. Toch vraagt de Financial Times zich af of Hück wel aan het goede adres is. Duitse werknemers, en met name perswoordvoerders, staan er om bekend dat ze buiten kantooruren vrijwel nooit bereikbaar zijn, en tijdens kantooruren ook maar mondjesmaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding