Duitsers gaan nieuwe Defender bouwen

De Britse multimiljardair Jim Ratcliffe heeft een Duits engineeringsbedrijf MBTech gevraagd een opvolger van de legendarische Defender te ontwerpen en vervolgens ook een prototype te bouwen. MBTech zet meer dan 200 technici op het project om een ‘wereldklasse 4×4’ te bouwen. Het Duitse bedrijf is gevestigd in Stuttgart, ook de thuisbasis van Daimler en Porsche.

Duitsers gaan nieuwe Defender bouwen

Ratcliffe, die met een groot chemisch bedrijf Ineos een vermogen heeft opgebouwd van rond de acht miljard euro, loopt al enige tijd rond met het plan om een opvolger te maken van de door hem zo geliefde Defender. Hij wilde dat eerst in zijn thuisland Groot-Brittannië doen maar dan moest de overheid daar wel met steun over de brug komen.

Dat is kennelijk niet gebeurd want de speciaal opgerichte divisie Ineos Automotive heeft nu zelf bekend gemaakt dat de opdracht voor de eerste fase is verstrekt aan MBTech. Ratcliffe: "Onze voorkeur is nog steeds om de feitelijke productie te laten plaatsvinden op een Britse locatie maar de keus gaat zowel over het hoofd als over het hart. In Groot-Brittannië zijn de risico’s groter en ook de kosten hoger. Uiteindelijk moet het wel een winstgevend avontuur worden."

Duitsers gaan nieuwe Defender bouwen - Automobielmanagement.nl

Duitsers gaan nieuwe Defender bouwen

De Britse multimiljardair Jim Ratcliffe heeft een Duits engineeringsbedrijf MBTech gevraagd een opvolger van de legendarische Defender te ontwerpen en vervolgens ook een prototype te bouwen. MBTech zet meer dan 200 technici op het project om een ‘wereldklasse 4×4’ te bouwen. Het Duitse bedrijf is gevestigd in Stuttgart, ook de thuisbasis van Daimler en Porsche.

Duitsers gaan nieuwe Defender bouwen

Ratcliffe, die met een groot chemisch bedrijf Ineos een vermogen heeft opgebouwd van rond de acht miljard euro, loopt al enige tijd rond met het plan om een opvolger te maken van de door hem zo geliefde Defender. Hij wilde dat eerst in zijn thuisland Groot-Brittannië doen maar dan moest de overheid daar wel met steun over de brug komen.

Dat is kennelijk niet gebeurd want de speciaal opgerichte divisie Ineos Automotive heeft nu zelf bekend gemaakt dat de opdracht voor de eerste fase is verstrekt aan MBTech. Ratcliffe: "Onze voorkeur is nog steeds om de feitelijke productie te laten plaatsvinden op een Britse locatie maar de keus gaat zowel over het hoofd als over het hart. In Groot-Brittannië zijn de risico’s groter en ook de kosten hoger. Uiteindelijk moet het wel een winstgevend avontuur worden."