Renault gaat Mitsubishi’s bouwen

Renault gaat in verschillende fabrieken in Frankrijk ook auto’s bouwen voor Mitsubishi, sinds 2016 partner in de alliantie met Nissan.

Dat meldt het Franse weekblad Challenges. Als eerste zou vanaf 2020 een grote SUV voor het Japanse merk worden gebouwd in de Renault fabriek in Douai in Noord-Frankrijk. Dat model wordt dan gebaseerd op het SUV-platform dat ook wordt gebruikt voor bijvoorbeeld de Scénic en de Espace. Later komt er ook een kleinere Mitsubishi stadsauto op basis van de Renault Clio. Die kleinere Mitsubishi moet net als de Clio dan uit de fabriek in Flins komen.

Eerder al deelde Renault zelf mee dat het ook de productie van elektrische auto’s in Franse fabrieken fors op gaat voeren. Vorig jaar rolden er in die vestigingen 860.000 voertuigen van de band. In 2004 waren dat er nog 1,3 miljoen, een daling waar Renault voortdurend voor onder vuur ligt van de Franse overheid.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Wat een afgang voor MITSUBISHI Er zal weinig van de Japanse kwaliteit overblijven als die Fransen dat moeten gaan maken. Wordt net zo, n rotzooi als Renault

Geplaatst door: Verbroekken op

“knippen en plakken”
mentaliteit
aandeelhouders waarde en winst optimalisatie.
de tijd zal het leren!

Geplaatst door: willem op
Renault gaat Mitsubishi’s bouwen - Automobielmanagement.nl

Renault gaat Mitsubishi’s bouwen

Renault gaat in verschillende fabrieken in Frankrijk ook auto’s bouwen voor Mitsubishi, sinds 2016 partner in de alliantie met Nissan.

Dat meldt het Franse weekblad Challenges. Als eerste zou vanaf 2020 een grote SUV voor het Japanse merk worden gebouwd in de Renault fabriek in Douai in Noord-Frankrijk. Dat model wordt dan gebaseerd op het SUV-platform dat ook wordt gebruikt voor bijvoorbeeld de Scénic en de Espace. Later komt er ook een kleinere Mitsubishi stadsauto op basis van de Renault Clio. Die kleinere Mitsubishi moet net als de Clio dan uit de fabriek in Flins komen.

Eerder al deelde Renault zelf mee dat het ook de productie van elektrische auto’s in Franse fabrieken fors op gaat voeren. Vorig jaar rolden er in die vestigingen 860.000 voertuigen van de band. In 2004 waren dat er nog 1,3 miljoen, een daling waar Renault voortdurend voor onder vuur ligt van de Franse overheid.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Wat een afgang voor MITSUBISHI Er zal weinig van de Japanse kwaliteit overblijven als die Fransen dat moeten gaan maken. Wordt net zo, n rotzooi als Renault

Geplaatst door: Verbroekken op

“knippen en plakken”
mentaliteit
aandeelhouders waarde en winst optimalisatie.
de tijd zal het leren!

Geplaatst door: willem op