Tesla heeft twee Duitse locaties op het oog

Tesla is volgens Duitse bronnen nu concreet in onderhandeling met twee steden over de vestiging van een nieuwe giga-fabriek voor de Europese markt. Dat zou het gaan om locaties in Saarland en in Rijnland-Palts. Eerder was ook ons land in beeld maar dat lijkt nu voorlopig uit de picture.

Elon Musk zelf heeft onlangs per Tweet laten weten dat hij voor de nieuwe Europese fabriek de voorkeur geeft aan Duitsland hoewel Nederland wel de vestigingsplaats blijft voor de Europese divisie.

Verder gaat Panasonic de productie van batterijcellen voor de elektrische auto’s van Tesla in Gigafactory 1 in de VS tegen het eind van het jaar met 30 procent opvoeren. Dat is nodig om de sterk toenemende productie van Model 3 bij te houden, stelt Panasonic. "De productie bij Tesla krijgt momentum. We moeten er voor zorgen dat we geen bottleneck gaan vormen bij Model 3."

Panasonic is exclusief leverancier van batterijcellen aan Tesla. De onderdelen voor Model S en Model X komen uit Japan maar die voor Model 3 worden in Gigafactory 1 van Tesla zelf gemaakt. Die fabriek is na de opening in 2013 al uitgegroeid tot de grootste batterij-fabriek in de wereld met een productiecapaciteit van meer dan 20 GWh per jaar. Maar om de ambities van Tesla en Elon Musk bij te houden, zal dat volgend jaar alleen al ruim moeten verdubbelen, denkt Panasonic.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Tesla heeft twee Duitse locaties op het oog - Automobielmanagement.nl

Tesla heeft twee Duitse locaties op het oog

Tesla is volgens Duitse bronnen nu concreet in onderhandeling met twee steden over de vestiging van een nieuwe giga-fabriek voor de Europese markt. Dat zou het gaan om locaties in Saarland en in Rijnland-Palts. Eerder was ook ons land in beeld maar dat lijkt nu voorlopig uit de picture.

Elon Musk zelf heeft onlangs per Tweet laten weten dat hij voor de nieuwe Europese fabriek de voorkeur geeft aan Duitsland hoewel Nederland wel de vestigingsplaats blijft voor de Europese divisie.

Verder gaat Panasonic de productie van batterijcellen voor de elektrische auto’s van Tesla in Gigafactory 1 in de VS tegen het eind van het jaar met 30 procent opvoeren. Dat is nodig om de sterk toenemende productie van Model 3 bij te houden, stelt Panasonic. "De productie bij Tesla krijgt momentum. We moeten er voor zorgen dat we geen bottleneck gaan vormen bij Model 3."

Panasonic is exclusief leverancier van batterijcellen aan Tesla. De onderdelen voor Model S en Model X komen uit Japan maar die voor Model 3 worden in Gigafactory 1 van Tesla zelf gemaakt. Die fabriek is na de opening in 2013 al uitgegroeid tot de grootste batterij-fabriek in de wereld met een productiecapaciteit van meer dan 20 GWh per jaar. Maar om de ambities van Tesla en Elon Musk bij te houden, zal dat volgend jaar alleen al ruim moeten verdubbelen, denkt Panasonic.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding