Porsche ziet markt in onderhoud USA-klassiekers

Porsche wil in de Verenigde Staten de meer dan 200.000 klassiekers van het merk door de eigen dealers laten onderhouden. Tot nu toe gebeurt dat vaak door kleine garages of door de eigenaren zelf maar Porsche ziet een lucratieve markt in het reguliere onderhoud van de oude auto’s.

In de Verenigde Staten rijden twee keer zo veel oude Porsches rond dan in thuisland Duitsland. Om die bij de dealers zelf binnen te halen, gaat Porsche America de Porsche Classis activiteiten fors uitbreiden. Op dit moment zijn er niet meer dan tien Amerikaanse dealers die de klassiekers kunnen onderhouden en desgewenst gedeeltelijk restaureren. Daarvoor kunnen ze onder meer beschikken over meer dan 52.000 originele onderdelen, een bestand waar jaarlijks zo’n 300 onderdelen aan worden toegevoerd.

Certificeren 

CEO Klaus Zellmer heeft nu het idee opgevat om aanzienlijk meer van de 190 dealers voor dit werk op te leiden en te certificeren. "Strategisch gesproken moeten we ons spel opvoeren omdat dit een business is waar nog groei in zit." Porsche Classic zelf heeft de omzet in de vier jaar van haar bestaan jaarlijks met tien procent op kunnen voeren. "Dat is veel sneller dan elders in de wereld," denkt Zellmer. Een kleine barrière is wel dat Porsche dealers zeker 60.000 euro moeten investeren om een Classic Corner in hun showroom in te richten waar ook minstens één klassieker getoond moet worden. Om de persoonlijke band met deze speciale groep klanten te koesteren moet een dealer ook minstens twee keer per jaar een Classic-evenement organiseren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Porsche ziet markt in onderhoud USA-klassiekers - Automobielmanagement.nl

Porsche ziet markt in onderhoud USA-klassiekers

Porsche wil in de Verenigde Staten de meer dan 200.000 klassiekers van het merk door de eigen dealers laten onderhouden. Tot nu toe gebeurt dat vaak door kleine garages of door de eigenaren zelf maar Porsche ziet een lucratieve markt in het reguliere onderhoud van de oude auto’s.

In de Verenigde Staten rijden twee keer zo veel oude Porsches rond dan in thuisland Duitsland. Om die bij de dealers zelf binnen te halen, gaat Porsche America de Porsche Classis activiteiten fors uitbreiden. Op dit moment zijn er niet meer dan tien Amerikaanse dealers die de klassiekers kunnen onderhouden en desgewenst gedeeltelijk restaureren. Daarvoor kunnen ze onder meer beschikken over meer dan 52.000 originele onderdelen, een bestand waar jaarlijks zo’n 300 onderdelen aan worden toegevoerd.

Certificeren 

CEO Klaus Zellmer heeft nu het idee opgevat om aanzienlijk meer van de 190 dealers voor dit werk op te leiden en te certificeren. "Strategisch gesproken moeten we ons spel opvoeren omdat dit een business is waar nog groei in zit." Porsche Classic zelf heeft de omzet in de vier jaar van haar bestaan jaarlijks met tien procent op kunnen voeren. "Dat is veel sneller dan elders in de wereld," denkt Zellmer. Een kleine barrière is wel dat Porsche dealers zeker 60.000 euro moeten investeren om een Classic Corner in hun showroom in te richten waar ook minstens één klassieker getoond moet worden. Om de persoonlijke band met deze speciale groep klanten te koesteren moet een dealer ook minstens twee keer per jaar een Classic-evenement organiseren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding