Aan de basis van die goede resultaten ligt vooral de volledig vernieuwde Phantom. De recent gelanceerde Cullinan SUV is ook al een succes, met reserveringen die doorlopen tot ver in de tweede helft van dit jaar. Alle reden voor CEO Torsten Müller-Ötvös om nu al optimistisch te zijn voor het net begonnen jaar.

Noord- en Zuid-Amerika blijven de belangrijkste regio voor het Britse luxemerk. Daar werden vorig jaar één op de drie nieuwe Rollsen afgeleverd, met de Phantom maar ook de Dawn als topnummers. Daarnaast lijkt het dochterbedrijf van de BMW Groep voorlopig ook nog geen last te hebben van het inzakken van de automarkt in China. Müller-Ötvös: “2018 was een buitengewoon succesvol jaar. We konden in alle delen van de wereld verdere groei realiseren. Bij Rolls-Royce concentreren we ons volledig op elke afzonderlijke klant om zo te voldoen aan hun veeleisende verwachtingen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we in 2019 nog meer succes kunnen melden.”

De BMW Groep als geheel heeft in het afgelopen jaar 2,49 miljoen nieuwe personenauto’s verkocht, heeft CEO Harald Krüger gemeld. Hij stelt dat BMW daarmee opnieuw de grootste was wat betreft premium auto’s in de wereld. De cijfers van Daimler zijn echter nog niet binnen zodat de toppositie nog niet is bevestigd. BMW zelf heeft tot nu toe alleen meegedeeld dat er 140.000 exemplaren van haar elektrische modellen zijn afgezet maar heeft nog geen toelichting gegeven op de verkoopcijfers voor de hele groep.