Elektrische auto’s blijven meer waardevast

Elektrische auto’s blijven tegenwoordig meer waardevast dan toen ze voor ‘t eerst op de weg verschenen. EV’s brengen in Groot-Brittannië na drie jaar en 50.000 km gemiddeld nog 47 procent van de nieuwprijs op.

Elektrische auto’s blijven meer waardevast

Bij benzine-auto’s is dat 43 procent terwijl de tweedehands waarde van een drie jaar oude diesel is gedaald naar 40 procent van de aankoopprijs. Elektrische en hybride Toyota’s, zoals de Prius, zijn na drie jaren gebruik vaak nog voor twee-derde van de originele prijs te verkopen.

Elektrische en hybride auto’s hebben nu de laagste afschrijving, concludeert auto-uitgever WhatCar? ‘’Dat komt op het juiste moment van 2019 dat lijkt het jaar van de EV te worden met meer dan 20 nieuwe modellen in de pijplijn,’’ zegt hoofdredacteur Steve Huntingford. ‘’Toen EV’s pas verschenen keek iedereen nog de kat uit de boom. Nu de techniek echter meer en meer bekend raakt, neemt de restwaarde van die auto’s snel toe wat op zich ook weer de verkoop ervan zal aandrijven.’’

WhatCar? maakt elk jaar een lijst op van de inruilwaarde van tweedehandsauto’s op de Britse markt. Bovenaan staat de Range Rover Evoque R-Dynamic P250 die in Groot-Brittannië vanaf 45.000 euro nieuw kost. Na drie jaar levert zo’n Evoque nog 32.000 euro op ofwel 70 procent van de nieuwprijs. Wat restwaarde betreft ook uitstekende aankopen zijn de Porsche Cayenne, Panamera Sport en 718 Cayman. Over het algemeen zijn het ook de duurdere auto’s die deze Britse ranglijst aanvoeren. Aan de andere kant staat de Fiat Doblo XL Combi SX 1.6 Multijet 120 die na drie jaar gebruik 22.500 euro ofwel driekwart van het aankoopbedrag minder waard wordt. Andere auto’s die snel hun waarde verliezen zijn de Fiat Tipo, de Maserati Quattroporte en duurdere modellen van de Vauxhall/Opel Astra.

Elektrische auto’s blijven meer waardevast - Automobielmanagement.nl

Elektrische auto’s blijven meer waardevast

Elektrische auto’s blijven tegenwoordig meer waardevast dan toen ze voor ‘t eerst op de weg verschenen. EV’s brengen in Groot-Brittannië na drie jaar en 50.000 km gemiddeld nog 47 procent van de nieuwprijs op.

Elektrische auto’s blijven meer waardevast

Bij benzine-auto’s is dat 43 procent terwijl de tweedehands waarde van een drie jaar oude diesel is gedaald naar 40 procent van de aankoopprijs. Elektrische en hybride Toyota’s, zoals de Prius, zijn na drie jaren gebruik vaak nog voor twee-derde van de originele prijs te verkopen.

Elektrische en hybride auto’s hebben nu de laagste afschrijving, concludeert auto-uitgever WhatCar? ‘’Dat komt op het juiste moment van 2019 dat lijkt het jaar van de EV te worden met meer dan 20 nieuwe modellen in de pijplijn,’’ zegt hoofdredacteur Steve Huntingford. ‘’Toen EV’s pas verschenen keek iedereen nog de kat uit de boom. Nu de techniek echter meer en meer bekend raakt, neemt de restwaarde van die auto’s snel toe wat op zich ook weer de verkoop ervan zal aandrijven.’’

WhatCar? maakt elk jaar een lijst op van de inruilwaarde van tweedehandsauto’s op de Britse markt. Bovenaan staat de Range Rover Evoque R-Dynamic P250 die in Groot-Brittannië vanaf 45.000 euro nieuw kost. Na drie jaar levert zo’n Evoque nog 32.000 euro op ofwel 70 procent van de nieuwprijs. Wat restwaarde betreft ook uitstekende aankopen zijn de Porsche Cayenne, Panamera Sport en 718 Cayman. Over het algemeen zijn het ook de duurdere auto’s die deze Britse ranglijst aanvoeren. Aan de andere kant staat de Fiat Doblo XL Combi SX 1.6 Multijet 120 die na drie jaar gebruik 22.500 euro ofwel driekwart van het aankoopbedrag minder waard wordt. Andere auto’s die snel hun waarde verliezen zijn de Fiat Tipo, de Maserati Quattroporte en duurdere modellen van de Vauxhall/Opel Astra.