Beide lijken echter nauwelijks geïnteresseerd, de Belgen nemen de laatste tijd juist bedrijven buiten de autobranche over terwijl bij Pon een fusie met Stern op problemen met de concurrentiedienst zou leiden.

Een kandidaat die niet wordt genoemd is het Zweedse Bilia. Bilia heeft zich in enkele jaren tijd weten te ontplooien tot één van de grootste dealerbedrijven van Europa. De Zweden beschikken inmiddels over 134 verkoop- en servicepunten in Zweden, Noorwegen, Duitsland, Luxemburg en België. In dat laatste land zijn vorig jaar nog enkele grotere dealers aan het bestand toegevoegd. Maar in dat lijstje is Nederland tot nu toe juist een opmerkelijke blinde vlek die Bilia ongetwijfeld graag in wil vullen.

Bilia handelt in Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI en Dacia en verzorgt de autotransporteurs van Renault, Toyota en Dacia. De merken Volvo, Renault en Dacia komen in ieder geval ook voor in het aanbod van de Stern Groep. Bij Bilia houden de inmiddels bijna 5.000 werknemers zich bezig met de verkoop van nieuwe auto’s, e-commerce, onderdelen, service- en reparatie-werkplaatsen, banden, autoruiten, financiering, verzekering, autowassen, benzinestations en bergingsdiensten. Ook dat lijstje vertoont aardige overeenkomst met de opsomming op de website van Stern. Opmerkelijk detail: Bilia heeft ’t niet over lease en laat Stern nu net de lease-activiteiten hebben afgestoten. En tenslotte staat Bilia er om bekend dat het ’t liefst in beslotenheid zaken doet, hoewel er uiteindelijk wel openheid moet komen omdat de Zweden net als Stern aan de effectenbeurs zijn genoteerd.