Polestar gaat met ‘klein beest’ de competitie aan met Tesla

Polestar, het aparte bedrijf voor hoog-presterende elektrische auto’s van Volvo Cars, wil met een ‘krachtig klein beest’ in de middenklasse de concurrentie aangaan met Tesla’s Model 3.

Polestar gaat met 'klein beest' de competitie aan met Tesla

Die Polestar 2 met 402 pk moet dan zo tussen de 40.000 en 60.000 euro gaan kosten, heeft CEO Thomas Ingenlath (foto) laten weten in een interview met Automotive News Europe.

Polestar mikt met haar auto’s met name op Noorwegen, de EV-kampioen van Europa, en op China. In dat laatste land moeten in de visie van Ingenlath uiteindelijk 40 procent van alle Polestar 2 auto’s verkocht worden. ‘’Er is daar een duidelijke inzet om naar elektromobiliteit over te schakelen. Kijk eens hoe snel de e-scooter daar opgang doet.

Bovendien is China één grote markt met overal dezelfde regels. In Europa beginnen we in zes landen met elk hun eigen regels, dat maakt het moeilijk behapbaar.’’

De CEO, die ook hoofdontwerper bij Volvo Cars is gebleven, bevestigde verder eerdere berichten dat er voor Polestar naar nieuwe investeerders wordt gezocht. ‘’Het is niet de bedoeling van onze eigenaren om het merk exclusief voor zichzelf te houden.’’

Polestar gaat met ‘klein beest’ de competitie aan met Tesla - Automobielmanagement.nl

Polestar gaat met ‘klein beest’ de competitie aan met Tesla

Polestar, het aparte bedrijf voor hoog-presterende elektrische auto’s van Volvo Cars, wil met een ‘krachtig klein beest’ in de middenklasse de concurrentie aangaan met Tesla’s Model 3.

Polestar gaat met 'klein beest' de competitie aan met Tesla

Die Polestar 2 met 402 pk moet dan zo tussen de 40.000 en 60.000 euro gaan kosten, heeft CEO Thomas Ingenlath (foto) laten weten in een interview met Automotive News Europe.

Polestar mikt met haar auto’s met name op Noorwegen, de EV-kampioen van Europa, en op China. In dat laatste land moeten in de visie van Ingenlath uiteindelijk 40 procent van alle Polestar 2 auto’s verkocht worden. ‘’Er is daar een duidelijke inzet om naar elektromobiliteit over te schakelen. Kijk eens hoe snel de e-scooter daar opgang doet.

Bovendien is China één grote markt met overal dezelfde regels. In Europa beginnen we in zes landen met elk hun eigen regels, dat maakt het moeilijk behapbaar.’’

De CEO, die ook hoofdontwerper bij Volvo Cars is gebleven, bevestigde verder eerdere berichten dat er voor Polestar naar nieuwe investeerders wordt gezocht. ‘’Het is niet de bedoeling van onze eigenaren om het merk exclusief voor zichzelf te houden.’’