Desondanks raakte de Britse fabrikant van luxe sportwagens wel in de rode cijfers. Het kwartaalverlies kwam uit op 19,7 miljoen euro terwijl een jaar geleden nog een winst van bijna 3,2 miljoen euro genoteerd kon worden. De omzet ging wel met zes procent omhoog naar 223 miljoen euro.

Het verlies is met name te wijten aan hogere uitgaven voor onder meer intensievere marketing- en verkoopkosten door de komst van nieuwe modellen en voor de expansie met het oog op de komst van de DBX. Aston Martin wijst er daarbij op dat de meeste activiteiten zich concentreren rond het laatste kwartaal waardoor er verbetering in de resultaten aan zit te komen. Het Britse bedrijf meldt verder dat de voorraden nieuwe auto’s bij de dealers ‘weer naar een normaal niveau zijn teruggezakt.’ CEO Andy Palmer durft al met al te stellen dat zijn bedrijf ‘een zekere weerbarstigheid tegenover de algemene trends in de auto-industrie kan laten zien.’

Aston Martin gaat verder haar ‘provenance certificatie programma’ voor klassieke auto’s belangrijk uitbreiden. Dat moet dat systeem beter toegankelijk maken voor eigenaren van klassieke Aston Martins waar ook ter wereld. De nieuwe, tweelaagse certificatie service stelt enthousiaste eigenaren in staat om sneller de historie en huidige technische staat van hun auto vast te stellen. De certificatie kan plaatsvinden via één van de momenteel 164 Aston Martin dealers in de wereld.