Audi weet BMW weg te houden als sponsor Bayern München

BMW zal niet, zoals eerder aangekondigd, Audi vervangen als hoofdsponsor van voetbalclub FC Bayern München. De autofabrikant uit München zelf had al een voorlopig contract getekend maar dat gaat toch niet door. Audi heeft in ruil daarvoor de financiële bijdragen aan de club wel aanzienlijk verhoogd.

Audi weet BMW weg te houden als sponsor Bayern München

Volgens een woordvoerder van Bayern München ‘zijn de onderhandelingen over een mogelijke sponsor-samenwerking met BMW beëindigd vanwege een onvoldoende vertrouwensbasis.’ Over de redenen voor dit besluit zal FC Bayern verder het stilzwijgen bewaren. Het besluit zou al op 8 mei zijn genomen tijdens een overleg waarbij namens BMW zelfs CEO Harald Krüger, financieel directeur Nicolas Peter en de Nederlandse commercieel directeur Pieter Nota aan tafel zaten.

Het sponsorcontract met BMW zou overigens pas in 2025 ingaan omdat de overeenkomst met Audi nog tot dat jaar duurt. Audi is in 2011 ingestapt voor een bedrag van 90 miljoen euro. Tot hoeveel dat nu wordt opgetrokken is niet bekend gemaakt. In 2011 werd de marktwaarde van de Duitse voetbalclub geschat op 1,3 miljard euro maar dat is inmiddels zeker verdubbeld naar 2,6 miljard euro.

Audi weet BMW weg te houden als sponsor Bayern München - Automobielmanagement.nl

Audi weet BMW weg te houden als sponsor Bayern München

BMW zal niet, zoals eerder aangekondigd, Audi vervangen als hoofdsponsor van voetbalclub FC Bayern München. De autofabrikant uit München zelf had al een voorlopig contract getekend maar dat gaat toch niet door. Audi heeft in ruil daarvoor de financiële bijdragen aan de club wel aanzienlijk verhoogd.

Audi weet BMW weg te houden als sponsor Bayern München

Volgens een woordvoerder van Bayern München ‘zijn de onderhandelingen over een mogelijke sponsor-samenwerking met BMW beëindigd vanwege een onvoldoende vertrouwensbasis.’ Over de redenen voor dit besluit zal FC Bayern verder het stilzwijgen bewaren. Het besluit zou al op 8 mei zijn genomen tijdens een overleg waarbij namens BMW zelfs CEO Harald Krüger, financieel directeur Nicolas Peter en de Nederlandse commercieel directeur Pieter Nota aan tafel zaten.

Het sponsorcontract met BMW zou overigens pas in 2025 ingaan omdat de overeenkomst met Audi nog tot dat jaar duurt. Audi is in 2011 ingestapt voor een bedrag van 90 miljoen euro. Tot hoeveel dat nu wordt opgetrokken is niet bekend gemaakt. In 2011 werd de marktwaarde van de Duitse voetbalclub geschat op 1,3 miljard euro maar dat is inmiddels zeker verdubbeld naar 2,6 miljard euro.