Carwow wil met dat geld in eerste instantie de activiteiten uitbreiden in de landen waar het al actief is: Groot-Brittannië, Duitsland en Spanje. Behalve Daimler hebben ook enkele Duitse autohandelsbedrijven een bijdrage geleverd. Carwow wil de namen daarvan niet prijsgeven maar stelt wel dat het om een aantal van de grootste automerken gaat.

Het in 2010 gestarte Carwow biedt naar eigen zeggen een onafhankelijk online-kanaal voor de aankoop van nieuwe en gebruikte personenauto’s. Het Britse bedrijf kan de handel aan de andere kant ook data bieden over de manier waarop kopers een beslissing nemen. “We zien welke modellen de klant heeft geconfigureerd, voor welke auto’s hij of zij bij de handelaar daadwerkelijk een aanvraag heeft gedaan en wat uiteindelijk voor welke prijs is gekocht,” aldus directeur Philipp Sayler van het in 2016 begonnen Carwow Deutschland. 

Hij heeft daaruit al geleerd dat gebruikers van de site gemiddeld vier modellen van drie merken uitkiezen om verder mee te gaan.