Michelin en Continental in duurzaamheidsproject

Michelin en haar Duitse collega/concurrent Continental gaan niet samenwerken op het gebied van bandenproductie. Dat heeft het Franse bedrijf meegedeeld als correctie op eerdere berichten van persbureau Reuters.

Michelin en Continental gaan wel samen met software-ontwikkelaar Smag een joint-venture oprichten die ‘is gespecialiseerd in de ontwikkeling en activering van een technologische oplossing voor het in kaart brengen van duurzaamheidspraktijken in de keten van natuurlijk rubber.’

Rubberway

Die joint-venture zal bekend staan onder de naam Rubberway® en moet eind dit jaar al gaan draaien. Het gezamenlijke bedrijf richt zich onder meer op milieuvragen, sociale aangelegenheden en maatschappelijk verantwoord ondernemen in de hele keten, van de rubberplantages tot de bandenfabriek.

“Die hele keten, met rond de zes miljoen boeren, 100.000 tussenpersonen en meer dan 500 verwerkende fabrieken, is uiterst ingewikkeld,” legt Michelin daarbij uit. Michelin en Continental hebben de intentie om de via Rubberway® verkregen kennis en oplossingen ook beschikbaar te stellen aan andere fabrikanten van banden en auto-onderdelen.

Michelin en Continental in duurzaamheidsproject - Automobielmanagement.nl

Michelin en Continental in duurzaamheidsproject

Michelin en haar Duitse collega/concurrent Continental gaan niet samenwerken op het gebied van bandenproductie. Dat heeft het Franse bedrijf meegedeeld als correctie op eerdere berichten van persbureau Reuters.

Michelin en Continental gaan wel samen met software-ontwikkelaar Smag een joint-venture oprichten die ‘is gespecialiseerd in de ontwikkeling en activering van een technologische oplossing voor het in kaart brengen van duurzaamheidspraktijken in de keten van natuurlijk rubber.’

Rubberway

Die joint-venture zal bekend staan onder de naam Rubberway® en moet eind dit jaar al gaan draaien. Het gezamenlijke bedrijf richt zich onder meer op milieuvragen, sociale aangelegenheden en maatschappelijk verantwoord ondernemen in de hele keten, van de rubberplantages tot de bandenfabriek.

“Die hele keten, met rond de zes miljoen boeren, 100.000 tussenpersonen en meer dan 500 verwerkende fabrieken, is uiterst ingewikkeld,” legt Michelin daarbij uit. Michelin en Continental hebben de intentie om de via Rubberway® verkregen kennis en oplossingen ook beschikbaar te stellen aan andere fabrikanten van banden en auto-onderdelen.