De daarvoor opgerichte dochteronderneming Netbil Begagnat handelt in occasions van Bilia’s eigen dealers, maar ook van andere autobedrijven en particulieren. De groep verhandelt op dit moment rond de 50.000 occasions per jaar maar wil dat snel verder opvoeren. Bilia wil zich ook met deze tak van sport gaan bezig houden in de andere landen waar het momenteel actief is.

Verbreden met gebruikt

“Met de uitbreiding breiden we het aanbod uit met zowel oudere modellen als met andere merken, dan die waarmee we in onze kernactiviteit bezig zijn,’’ zegt CEO Per Avander. Bilia is één van de grootste autobedrijven van Europa met inmiddels alles bij elkaar 134 vestigingen. Tot de gevoerde merken behoren Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus en Mini.

Bilia houdt zich bezig met activiteiten in de hele keten waaronder onderdelen, service, banden, autoglas en financiering. Daarnaast is de Zweedse onderneming ook actief met autotransporten voor Renault, Dacia en Toyota. Het bedrijf draaide vorig jaar een omzet van 2,65 miljard euro en telt rond de 4.800 werknemers.