De daling wordt onder meer veroorzaakt door lagere productie voor Nissan en Daimler, het verlaten van de Iraanse markt en de daling van de vraag naar diesels. Aan de andere kant kwam de bijdrage van Avtovaz met 791 miljoen euro 26 procent hoger uit. De afzet van voertuigen daalde 4,4 procent naar 852.198 exemplaren.

Wordt het stoppen van de activiteiten in Iran buiten beschouwing gelaten, dan daalden de verkopen met 1,8 procent vergeleken met het derde kwartaal van 2018. In Europa moest de groep van Renault, Dacia en Avtovaz 3,4 procent op de afzet toegeven. Dat is volgens Renault voor een groot deel te wijten aan de scheve vergelijking met vorig jaar vanwege de invoering van WLTP. Buiten Europa deden vooral Argentinië en Turkije het slecht met dalingen van resp. 30 en 22 procent. China laat voor de Renault Groep een min met 15,5 procent zien. Rusland deed het daarentegen weer een stuk beter met zes procent hogere verkopen in een markt die als geheel met ruim één procent daalde. Renault Group maakt, net als PSA, in een kwartaalbericht geen winstcijfers bekend.