Nieuwe spelers

Ondanks het wegvallen van evenementen als de AutoRAI of de Londense autoshow gaat de show in Brussel elk jaar gewoon door. Alle traditionele autoconstructeurs hebben de oproep van de organisatoren beantwoord, net als bijna alle merken van gemotoriseerde tweewielers, meldt organisator Febiac. “Beter nog: we verwelkomen zelfs enkele nieuwe spelers op de markt, die voor het eerst deelnemen aan de Brussels Motor Show. Dat bewijst dat het Belgische evenement nog steeds de voornaamste protagonisten van de mobiliteit weet te verleiden. We zijn bijzonder trots dat we er opnieuw in geslaagd zijn een erg complete affiche samen te stellen,” vertelt Pierre Lalmand, salondirecteur bij Febiac, de Belgische en Luxemburgse Automobiel- en Tweewielerfederatie. “Doorheen de jaren blijft de Brussels Motor Show aan belang winnen bij onze exposanten, in die mate zelfs dat we onze bezoekers een uitgebreide lijst van wereldpremières, Europese premières en nationale premières kunnen bieden, die zonder twijfel tot de meest verleidelijke van de afgelopen jaren behoort.”

Dream Cars

Zeven hallen worden bezet door autoconstructeurs: zes daarvan zijn gewijd aan het algemene salon terwijl Paleis 1 traditiegetrouw is voorbehouden aan de Dream Cars-tentoonstelling. De exposanten uit de wereld van de gemotoriseerde tweewielers beschikken opnieuw over Paleizen 8 en 9, terwijl ook de exposanten van #WeAreMobility een centrale plaats kregen op het salon: zij kregen de Patio tussen Paleizen 5, 8 en 9 toegewezen, waar ze gedurende de hele looptijd van het salon diverse zachte en gedeelde mobiliteitsoplossingen in de kijker zullen zetten.

“Nadat ze bij twee edities gedurende een beperkte periode van vier dagen Paleis 10 mochten inpalmen, wilden we de exposanten van #WeAreMobility een betere zichtbaarheid geven,” legt Pierre Lalmand uit. “Daarom kregen ze een centrale plaats op de Brussels Motor Show en zullen ze gedurende het hele salon aanwezig zijn. Het mobiliteitslandschap ondergaat momenteel een nooit geziene revolutie. Nooit eerder was het aanbod aan motorversies zo gevarieerd en bestond er tegelijk zo’n brede waaier aan toepassingen en systemen om de stedelijke mobiliteit te bevorderen. Dat uit zich ook in de volledige naam van ons evenement: Brussels Motor Show: Auto, Moto, Mobility. Dat extra woord op onze affiche is dus geen toeval: we willen onze bezoekers een compleet overzicht van de mobiliteitsoplossingen bieden.”