Nio zal haar hoofdkantoor verplaatsen naar Hefei, fabrieken in die plaats uitbreiden en er ook een grote ontwikkelingsafdeling opzetten. Bovendien kan nu ook de massaproductie beginnen van de EC6, de derde elektrische SUV die volgens Nio zelf op volle batterijen een bereik krijgt van 615 kilometer. De autofabrikant denkt met dit en haar bestaande modellen binnen vijf jaar een omzet van zeker 14 miljard dollar te kunnen draaien.

Volgens Chinese automedia is Nio ook aan het praten met Geely over een investering van in eerste instantie 300 miljoen dollar. Geely, moederbedrijf van Volvo Cars, voegt voortdurend nieuwe merken aan haar portefeuille toe hoewel het daarbij tot nu toe niet om Chinese collega’s gaat. De bekende EV-site Elektrek is van mening dat een samenwerking van Geely met Nio best een goede zaak kan zijn.

Nio is voorlopig nog een kleine speler op de Chinese markt voor elektrische auto’s. In januari verkocht het merk niet meer dan 1.598 exemplaren, 11 procent minder dan een jaar eerder. Sinds de eerste auto, een ES8, in de zomer van 2018 werd afgeleverd zijn er alles bij elkaar 33.500 Nio’s verkocht. Omdat dat niet genoeg geld in het laatje brengt, moest Nio de salarissen over februari voor haar werknemers voorlopig uitstellen.