Aston Martin zwaar in het rood

Aston Martin heeft het eerste kwartaal afgesloten met een verlies van omgerekend 135 miljoen euro. Een jaar geleden maakte de Britse supercarbouwer in die periode nog een verlies van net 20 miljoen euro. Door de coronacrisis leverde Aston Martin niet meer dan 578 auto’s af, 45 procent minder dan in Q1 2019, terwijl de omzet met 60 procent daalde naar 89 miljoen euro.

Aston Martin zwaar in het rood

Lawrence Stroll blijft optimistisch. De Canadese F1 miljardair heeft net bijna 200 miljoen euro geïnvesteerd om Aston Martin er weer bovenop te helpen en is nu zelf bestuursvoorzitter is. “Hoewel we op korte termijn, zoals verwacht, wat problemen ondervinden door corona ben ik, na een paar weken in dit bedrijf, zelfs nog enthousiaster en heb ik nog meer vertrouwen in het langjarige plan dat we hebben opgesteld om nieuwe verrassende producten naar de markt te brengen om de vraag op te voeren en het Aston Martin merk weer op te bouwen.’’

De eerste prioriteit daarbij is vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen door de voorraden bij de dealers terug te dringen. In het eerste kwartaal is die voorraad, ondanks alle problemen, inderdaad met 428 exemplaren geslonken. Bovendien is de fabriek in het Britse St. Athan vorige week weer gaan draaien waarmee de DBX ‘on track’ is om vanaf deze zomer geleverd te worden. Voor die SUV heeft Aston Martin voldoende bestellingen binnen tot voorbij 2021. Ook voor de Vantage Roadster heeft Aston Martin al veel orders kunnen noteren.

Aston Martin zwaar in het rood - Automobielmanagement.nl

Aston Martin zwaar in het rood

Aston Martin heeft het eerste kwartaal afgesloten met een verlies van omgerekend 135 miljoen euro. Een jaar geleden maakte de Britse supercarbouwer in die periode nog een verlies van net 20 miljoen euro. Door de coronacrisis leverde Aston Martin niet meer dan 578 auto’s af, 45 procent minder dan in Q1 2019, terwijl de omzet met 60 procent daalde naar 89 miljoen euro.

Aston Martin zwaar in het rood

Lawrence Stroll blijft optimistisch. De Canadese F1 miljardair heeft net bijna 200 miljoen euro geïnvesteerd om Aston Martin er weer bovenop te helpen en is nu zelf bestuursvoorzitter is. “Hoewel we op korte termijn, zoals verwacht, wat problemen ondervinden door corona ben ik, na een paar weken in dit bedrijf, zelfs nog enthousiaster en heb ik nog meer vertrouwen in het langjarige plan dat we hebben opgesteld om nieuwe verrassende producten naar de markt te brengen om de vraag op te voeren en het Aston Martin merk weer op te bouwen.’’

De eerste prioriteit daarbij is vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen door de voorraden bij de dealers terug te dringen. In het eerste kwartaal is die voorraad, ondanks alle problemen, inderdaad met 428 exemplaren geslonken. Bovendien is de fabriek in het Britse St. Athan vorige week weer gaan draaien waarmee de DBX ‘on track’ is om vanaf deze zomer geleverd te worden. Voor die SUV heeft Aston Martin voldoende bestellingen binnen tot voorbij 2021. Ook voor de Vantage Roadster heeft Aston Martin al veel orders kunnen noteren.