GM gestopt met elektrische fietsen

General Motors stopt met de productie en verkoop van elektrische fietsen, de Ariv e-bike die in ons land, België en Duitsland te koop was. De autofabrikant bracht die fietsen pas vorig jaar in Europa op de markt maar zegt dat de vraag tegen valt. Bovendien moet ook GM flink bezuinigen vanwege de coronacrisis waardoor niet-kernonderdelen worden geschrapt. Een paar weken geleden trok General Motors de stekker al uit haar autodelen bedrijf Maven.

De website van Ariv e-bikes schakelt inmiddels automatisch door naar de algemene site van het autobedrijf. General Motors maakt op haar eigen site echter niet officieel melding van de ingreep. GM begon in het voorjaar met de verkoop van twee modellen elektrische fietsen in Europa, een ‘gewone’ e-fiets die 2.800 euro moest kosten en een opvouwbare versie met een prijskaartje van 3.400 euro.

Het autobedrijf, dat een paar jaar geleden min of meer verdwenen is uit Europa door de verkoop van Opel aan PSA, wilde daarmee inspelen op de verwachte snelle groei van de markt voor elektrische fietsen. Bovendien paste het project in de strategie om minder afhankelijk te zijn van auto’s zelf. GM ontwierp en produceerde de e-bikes in eigen huis. Maar nu gaat ook die vorm van nieuwe mobiliteit bij GM de kast in. De autofabrikant geeft daar wel een positieve draai aan door te verklaren dat het via Ariv veel ervaring heeft opgedaan over micromobiliteit die het kan gebruiken voor toekomstige projecten. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

GM gestopt met elektrische fietsen - Automobielmanagement.nl

GM gestopt met elektrische fietsen

General Motors stopt met de productie en verkoop van elektrische fietsen, de Ariv e-bike die in ons land, België en Duitsland te koop was. De autofabrikant bracht die fietsen pas vorig jaar in Europa op de markt maar zegt dat de vraag tegen valt. Bovendien moet ook GM flink bezuinigen vanwege de coronacrisis waardoor niet-kernonderdelen worden geschrapt. Een paar weken geleden trok General Motors de stekker al uit haar autodelen bedrijf Maven.

De website van Ariv e-bikes schakelt inmiddels automatisch door naar de algemene site van het autobedrijf. General Motors maakt op haar eigen site echter niet officieel melding van de ingreep. GM begon in het voorjaar met de verkoop van twee modellen elektrische fietsen in Europa, een ‘gewone’ e-fiets die 2.800 euro moest kosten en een opvouwbare versie met een prijskaartje van 3.400 euro.

Het autobedrijf, dat een paar jaar geleden min of meer verdwenen is uit Europa door de verkoop van Opel aan PSA, wilde daarmee inspelen op de verwachte snelle groei van de markt voor elektrische fietsen. Bovendien paste het project in de strategie om minder afhankelijk te zijn van auto’s zelf. GM ontwierp en produceerde de e-bikes in eigen huis. Maar nu gaat ook die vorm van nieuwe mobiliteit bij GM de kast in. De autofabrikant geeft daar wel een positieve draai aan door te verklaren dat het via Ariv veel ervaring heeft opgedaan over micromobiliteit die het kan gebruiken voor toekomstige projecten. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding