VW draait productie weer terug door lage vraag

Volkswagen heeft de productie in Wolfsburg en andere Duitse fabrieken weer deels teruggedraaid, net twee weken nadat die vestigingen na de coronastop weer waren opgestart. VW ziet zich daartoe gedwongen door de sterke daling van de vraag naar nieuwe auto’s. In eerste instantie worden minder Golf’s en Tiguan’s gebouwd dan mogelijk zou zijn.

In Wolfsburg gaan twee assemblagelijnen er voorlopig weer uit en is de productie op een andere deze maand beperkt tot vier dagen, blijkt uit een uitgelekte interne mededeling. ‘’Daarmee willen we de productie flexibel in overeenstemming brengen met de verwachte fluctuaties op de markt,’’ staat in die email. Volgens een aantal bronnen draaien de VW-fabrieken in Duitsland momenteel op 35 tot 50 procent van de capaciteit. Eind vorige maand waarschuwde OR voorzitter Bernd Osterloh al ‘dat de consument gewoon niet geïnteresseerd is in het kopen van een auto.’ 

Ratingsbureau Moody’s heeft voorspeld dat de Europese autoverkopen dit jaar twintig procent lager uit zullen komen dan in 2019. In de VS kan de markt een kwart lager uitvallen maar in China wordt toch weer een plus verwacht. Autokoepel Acea zal komende dinsdag de verkoopcijfers over de maand april bekend maken. In maart kregen de Europese autoverkopen al een klap van 55 procent vergeleken met een jaar eerder. In sommige landen, waaronder België en Frankrijk, werden de afgelopen maand ruim 90 procent minder auto’s verkocht.

VW draait productie weer terug door lage vraag - Automobielmanagement.nl

VW draait productie weer terug door lage vraag

Volkswagen heeft de productie in Wolfsburg en andere Duitse fabrieken weer deels teruggedraaid, net twee weken nadat die vestigingen na de coronastop weer waren opgestart. VW ziet zich daartoe gedwongen door de sterke daling van de vraag naar nieuwe auto’s. In eerste instantie worden minder Golf’s en Tiguan’s gebouwd dan mogelijk zou zijn.

In Wolfsburg gaan twee assemblagelijnen er voorlopig weer uit en is de productie op een andere deze maand beperkt tot vier dagen, blijkt uit een uitgelekte interne mededeling. ‘’Daarmee willen we de productie flexibel in overeenstemming brengen met de verwachte fluctuaties op de markt,’’ staat in die email. Volgens een aantal bronnen draaien de VW-fabrieken in Duitsland momenteel op 35 tot 50 procent van de capaciteit. Eind vorige maand waarschuwde OR voorzitter Bernd Osterloh al ‘dat de consument gewoon niet geïnteresseerd is in het kopen van een auto.’ 

Ratingsbureau Moody’s heeft voorspeld dat de Europese autoverkopen dit jaar twintig procent lager uit zullen komen dan in 2019. In de VS kan de markt een kwart lager uitvallen maar in China wordt toch weer een plus verwacht. Autokoepel Acea zal komende dinsdag de verkoopcijfers over de maand april bekend maken. In maart kregen de Europese autoverkopen al een klap van 55 procent vergeleken met een jaar eerder. In sommige landen, waaronder België en Frankrijk, werden de afgelopen maand ruim 90 procent minder auto’s verkocht.