VW blijft trouw aan verbrandingsmotor

Volkswagen doet auto’s met een verbrandingsmotor voorlopig nog niet in de ban. Het Duitse concern zei eerder in 2026 het laatste platform voor benzine- en dieselauto’s in ontwikkeling te nemen. Vanaf 2030 zouden er geen nieuwe auto’s met dat soort aandrijving meer verkocht worden.

Maar de pas benoemde CEO van het merk Volkswagen Ralf Brandstätter slaat een andere toon aan: “We hebben altijd gezegd dat we ook op lange termijn verschillende soorten aandrijving tegelijk in ons programma zullen hebben,’’ stelt hij in een interview. “Iedere klant kan bij VW terecht voor de technologie die het best bij zijn mobiliteitsbehoeften past. Daartoe behoren ook de conventioneel aangedreven voertuigen waarvan we de emissies continu verbeteren, ook door de reductie van de CO2-uitstoot door hybride techniek.’’

Touareg

De grote nadruk die topman Herbert Diess van de Volkswagen Groep steeds legt op elektrische auto’s stuit intern en ook bij dealers steeds meer op kritiek. Toen Diess de succesvolle Up met verbrandingsmotor wilde laten vallen om dat model alleen als E-Up op de markt te brengen leidde dat tot zoveel klachten en bezwaren van Duitse dealers dat het plan snel in de la is verdwenen. Die handelaren hebben het ook voor elkaar gekregen dat de Touareg, als grote SUV niet het zuinigste model, voorlopig nog in het gamma opgenomen blijft. Diess’ opvolger als CEO van het merk Volkswagen lijkt die bedrijfstrend nu duidelijk te bevestigen.

VW blijft trouw aan verbrandingsmotor - Automobielmanagement.nl

VW blijft trouw aan verbrandingsmotor

Volkswagen doet auto’s met een verbrandingsmotor voorlopig nog niet in de ban. Het Duitse concern zei eerder in 2026 het laatste platform voor benzine- en dieselauto’s in ontwikkeling te nemen. Vanaf 2030 zouden er geen nieuwe auto’s met dat soort aandrijving meer verkocht worden.

Maar de pas benoemde CEO van het merk Volkswagen Ralf Brandstätter slaat een andere toon aan: “We hebben altijd gezegd dat we ook op lange termijn verschillende soorten aandrijving tegelijk in ons programma zullen hebben,’’ stelt hij in een interview. “Iedere klant kan bij VW terecht voor de technologie die het best bij zijn mobiliteitsbehoeften past. Daartoe behoren ook de conventioneel aangedreven voertuigen waarvan we de emissies continu verbeteren, ook door de reductie van de CO2-uitstoot door hybride techniek.’’

Touareg

De grote nadruk die topman Herbert Diess van de Volkswagen Groep steeds legt op elektrische auto’s stuit intern en ook bij dealers steeds meer op kritiek. Toen Diess de succesvolle Up met verbrandingsmotor wilde laten vallen om dat model alleen als E-Up op de markt te brengen leidde dat tot zoveel klachten en bezwaren van Duitse dealers dat het plan snel in de la is verdwenen. Die handelaren hebben het ook voor elkaar gekregen dat de Touareg, als grote SUV niet het zuinigste model, voorlopig nog in het gamma opgenomen blijft. Diess’ opvolger als CEO van het merk Volkswagen lijkt die bedrijfstrend nu duidelijk te bevestigen.