In de Verenigde Staten daalde de verkopen met bijna 40 procent naar 434.934 exemplaren. China liet een daling zien met 17 procent naar 596.342 voertuigen maar was daarmee wel goed voor één derde van de wereldwijde verkopen van Nissan. In het tweede kwartaal wist ook Nissan in China al weer meer auto’s te verkopen hoewel die groei bij dit merk beperkt bleef tot 4,5 procent. In thuisland Japan verkocht Nissan in het half jaar 236.956 auto’s, een daling met een kwart vergeleken met een jaar eerder.

Europa

Nissan heeft verder desgevraagd opnieuw bevestigd dat het Europa niet zal verlaten, zoals zusterbedrijf Mitsubishi vorige week wel heeft aangekondigd. Nissan zal zich, zo is eerder meegedeeld, concentreren op China en de Verenigde Staten maar dat betekent geen exit in Europa. “Nissan blijft zich volledig inzetten om de productlijn in Europa te versterken als onderdeel van de voortdurende inspanningen om het bedrijf concurrerender te maken.”

Juke

“De nieuwe Nissan Juke, die afgelopen november werd gelanceerd, is de eerste stap in de vernieuwing van onze line-up voor personenwagens in Europa. Er is al begonnen met de voorbereidingen van onze fabriek in Sunderland, om te beginnen met de productie van de volgende generatie Qashqai-crossover. Tevens streven we ernaar om onze line-up verder te elektrificeren, met nieuwe producten zoals de Nissan Ariya.’’ verklaart Melvin Keuter, communicatie directeur Nissan Belux.